לקראת השנה החדשה: שיא בעלייה מאתיופיה בעשר השנים האחרונות

209 עולים הגיעו בטיסה מיוחדת של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית וזכו להגשים את חלומם אחרי שנים של המתנה ולציין את השנה החדשה ביחד עם קרוביהם בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 08:48 יט באלול התשפב

לקראת השנה החדשה: שיא בעלייה מאתיופיה בעשר השנים האחרונות
יו״ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג ושרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה מקבלים את העולים, צילום: סיון פרג׳

השלב השני של "צור ישראל" יצא לדרך ביוני 2022 ובמסגרתו עלו ארצה 1,450 מתוך 3,000 העולים שצפויים לעלות בעקבות החלטת הממשלה. אתמול בערב נחת מטוס ובו 209 עולים חדשים מאתיופיה, ביניהם 41 ילדים ופעוטות. בסך הכל עלו כ-3,500 עולים מאתיופיה, המספר הגבוה ביותר מזה כעשור.

את טיסת העולים ליווה יו"ר הסוכנות היהודית האלוף במיל' דורון אלמוג ששב מביקור עבודה ראשון באתיופיה יחד עם משלחת מיוחדת של מנהיגי הקהילות היהודיות בארצות הברית וקנדה שיצאה לאתיופיה מטעם הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה. 

העולים, שהגיעו מקהילות הממתינים בגונדר ובאדיס אבבה בטיסה מיוחדת של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, זכו להגשים את חלומם לעלות ארצה אחרי שנים ארוכות של המתנה ולציין את השנה החדשה ביחד עם קרוביהם בישראל.

"יהיה זה ראש השנה הראשון שלהם בישראל"

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה שקיבלה את העולים החדשים התרגשה לקבלם: "יהיה זה ראש השנה הראשון שלהם בישראל. אחרי שנים רבות הם יחגגו את החג בחיק המשפחה המורחבת. זכות גדולה נפלה בחלקי להוביל את מבצע צור ישראל להעלאתם של 5,000 ממתינים באתיופיה".

יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל. דורון אלמוג: ״זוהי זכות גדולה וגאווה גדולה להיות שותף למימוש חזון קיבוץ גלויות במדינה היהודית היחידה בעולם. אני מאחל לעולים החדשים מימוש פוטנציאל אישי וקליטה מהירה ומוצלחת בישראל. חזון קיבוץ גלויות מחייב אותנו לליווי ושותפות עמוקה בתהליך קליטת העולים החדשים, לאור לקחים משנים קודמות, אני מקווה כי משפחות יהודיות רבות תרתמנה לתהליך באופן רציף ומתמשך. הגעתם ושילובם בחברה בישראל מעניקה לכולנו עתיד של תקווה".

הגיעו לישראל |

הגיעו לישראל | צילום: סיון פרג'

מבצע "צור ישראל" פועל מתוקף החלטת ממשלה שהובילה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. בשלב הראשון של המבצע (שיצא לדרך בדצמבר 2020 והסתיים במרץ 2021) עלו כ-2,000 ממתינים. השלב השני של "צור ישראל" יצא לדרך ביוני 2022 ובמסגרתו הוחלט על עלייתם של 3,000 עולים נוספים. 
 
את המבצע מוביל משרד העלייה והקליטה בשותפות עם הסוכנות היהודית והוא פועל בסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד, הקרן לידידות ותורמים וידידים אוהבי ישראל מרחבי העולם אשר התגייסו לסייע למבצע העלייה הגדול. נכון לאתמול עלו בשלב השני של צור ישראל יותר מ-1,450 עולים מאתיופיה.