סוכל ניסיון פיגוע טרור של משמרות המהפכה נגד ישראלי בחו"ל

איציק משה הוא האזרח הישראלי שהיה היעד לפעילות הטרור של גורמים איראניים בטביליסי. כוחות הביטחון המקומיים עצרו את החוליה לאחר שזיהו פעילות חשודה. במל"ל מבהירים: אין שינוי באזהרת המסע למדינה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/11/22 20:04 כא בחשון התשפג

סוכל ניסיון פיגוע טרור של משמרות המהפכה נגד ישראלי בחו"ל
צילום: shutterstock

הותר לפרסום הערב (ג') כי כוחות הביטחון הגאורגים חשפו וסיכלו לאחרונה ניסיון של משמרות המהפכה של איראן בשיתוף גורמי כוח קדס, לביצוע פיגוע טרור בטביליסי הבירה. הפיגוע היה מתוכנן נגד אזרח ישראלי המתגורר במקום, איציק משה, אשר פועל רבות לקידום הקשר בין ישראל לגאורגיה ולמדינות נוספות.

משמרות המהפכה קידמו את כוונות הפיגוע באמצעות מספר צוותים בשטח ממדינות שונות. צוות מחסלים פקיסטני המזוהים עם ארגון אלקאעדה הגיעו לטביליסי ואספו מודיעין נרחב על היעד להתנקשות והגיעו לרמת מוכנות גבוהה לביצוע.

איראן משתמשת באזרחים זרים כדי לבצע פעולות טרור

אחד המחסלים נעצר בשבוע שעבר על רקע התנהלות חשודה בשטח על ידי כוחות הביטחון הגאורגים. ברשותו נתפסו אמל"ח וממצאים מפלילים נוספים. הוא הגיע לגאורגיה בהכוונה איראנית, במטרה להתנקש באזרח ישראלי. בנוסף, אותרה חוליה של שני פעילים בעלי אזרחות כפולה גאורגית-איראנית אשר היו אמונים על העברת האמל"ח לצוות המבצע. זאת בסיוע מבריחי אמל"ח אשר פעלו מטורקיה לגאורגיה. החוליה קיבלה תשלום על ביצוע העברת האמל"ח. שני הפעילים נעצרו גם הם על ידי כוחות הביטחון המקומיים. כמו כן, ברשותו של אחד מהם אותר נשק נוסף שיועד לכוונות הפיגוע.

כבר בשנת 2011 הופעלה החוליה, על ידי אזרח איראני בשם מחמד רצ'ר עבאדי ערבלו, שהיה פעיל ותיק של כוח קדם שפעל בעבר בתוך גאורגיה. כלל הצוותים גויסו, אוכוונו ומומנו על ידי האיראנים - במטרה להוציא לפועל פיגוע טרור. הודות לפעילות כוחות הביטחון הגאורגים כלל המעורבים בגאורגיה נעצרו והובאו לחקירה. נכון להיום, ממשיכה חקירה אודות מעורבים נוספים מחוץ לגאורגיה.

כוחות הביטחון המקומיים תפסו את חברי החוליה

כוחות הביטחון המקומיים תפסו את חברי החוליה צילום: shutterstock

עוד עולה מפרטי האירוע, כי משמרות המהפכה באיראן ומפעיליהם ניצלו אזרחים זרים בעלי ניסיון מבצעי לטובת מימוש פעילות טרור על אדמת גאורגיה, וזאת מתוך כוונה להרחיק את טביעת האצבע האיראנית, ככל שמדובר במימוש בפועל של פעילות טרור. יש לציין כי מדובר במוטיב חוזר של איראן לשימוש פקיסטאנים וזרים אחרים כלוחמי טרור זרים. 

האזרח הישראלי כבר היה בעבר יעד לפגיעה של כוח קדס

גורם ביטחוני מבהיר הערב כי לא מדובר בחשיפה ראשונה של ניסיון להוציא פיגוע טרור על אדמת גאורגיה בהכוונה איראנית, שכן מוכר שימוש בגורמים איראנים רשמיים ולא רשמיים כדי לקדם מספר ניסיונות פיגוע לאורך 2021 ו- 2022. בניהם ניסיון לקדם פיגוע בגאורגיה בהכוונה של שהראם פ'ורצפי, אזרח איראני שפועל עבור כח קדס האיראני. נגד פ'ורצפי עצמו מתנהל כיום הליך פלילי בארה"ב, בגין מעורבותו בניסיון לקדם התנקשות בג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר.

איציק משה, האזרח הישראלי שהיה יעד לפגיעה, כבר היה בעבר יעד לפגיעה של כח קדס וארגון המודיעין של משמרות המהפכה. עוד הוסיף אותו גורם את הפיגועים האחרונים שניסתה איראן להוציא לפועל, הבולטים שבהם – הכוונות לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול (יוני 22'), וניסיון לפגוע באנשי עסקים ישראלים בקפריסין (אוקטובר 21').

לאחר חשיפת הפרשה בגאורגיה על ידי כוחות הביטחון הגאורגיים התקיים שיתוף פעולה מודיעיני עם גורמים בקהילת המודיעין הישראלית. גורם במל"ל, המתואם עם כלל הגורמים הביטחוניים, הבהיר כי אין שינוי באזהרת המסע לגאורגיה וכי מדובר באירוע נקודתי.