הותר לפרסום: חיילת צה"ל נחתה באיראן

חיילת צה"ל שהתה מספר שעות באיראן לאחר שהמטוס בו נסעה ביצע נחיתה לא מתוכננת בשל אירוע רפואי של אחד הנוסעים | המוסד יצר איתה קשר וביקש ממנה להתנהל כרגיל כדי לא לעורר סימנים מחשידים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 17:10 ח בחשון התשפג

הותר לפרסום: חיילת צה"ל נחתה באיראן
צילום: vanchai tan / Shutterstock.com

הותר לפרסום היום (ד') כי חיילת צה"ל שהתה על אדמת איראן במשך 10 שעות. מטוס אזרחי של חברת תעופה זרה נחת ביום חמישי האחרון נחיתה לא מתוכננת בעיר שיראז שבאיראן, בשל אירוע רפואי של אחד הטסים, אשר הביא לשינוי בנתיב הטיסה המתוכנן. אחת הנוסעות בטיסה הייתה חיילת בודדה בצה"ל, שחזרה בטיסת ביניים מביקור משפחתי בטשקנט בירת אוזבקיסטן. 

עם נחיתת המטוס באיראן, הנוסעים נאלצו להמתין בטרמינל במשך 10 שעות. בביקורת הגבולות, החיילת הגישה את הדרכון הרוסי שלה שמצוין בו כי הונפק בישראל, ובמשך שעות ארוכות היא המתינה יחד עם שאר הנוסעים, עם החשש שבכל רגע יכולים לעלות על כך שהיא ישראלית. 

 הוריה של החיילת עדכנו את מפקדיה בצה"ל, שמיהרו לדווח על כך לרמטכ"ל. המוסד הקים במהירות חמ"ל מיוחד כדי למצוא דרך להוציא את החיילת משם בהקדם האפשרי. המוסד יצרו קשר עם החיילת וביקשו ממנה להתנהל כרגיל, לא לעורר סימנים מחשידים, והנחה אותה לדבר ברוסית.

מטוס "איתיחאד"

מטוס "איתיחאד" צילום: shutterstock

המטוס והנוסעים שהו מספר שעות על הקרקע בשדה התעופה. לאחר מספר שעות המריא המטוס והמשיך ליעדו ללא חריגים. נציין כי לאזרח ישראלי מותר לטוס מעל שטח איראן, אולם לחיילי צה"ל אסור לעשות זאת.

סוכל ניסיון פיגוע ביעדים ישראליים בטורקיה

בחודש יוני שעבר, גורמי ביטחון ישראלים בשיתוף פעולה עם המודיעין הטורקי סיכלו פיגוע משמעותי שתכננה רשת סוכנים איראניים נגד יעדים ישראליים על אדמת טורקיה. 

כזכור, מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של הקצין חסן סיאד ח'ודאיארי לפני כחודש, גבר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. המל"ל ומערכת הביטחון חידדו את אזהרת המסע לטורקיה והבהירו כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו. זאת, לאור הערכה כי בכוונת האיראנים לפגוע בישראלים בזירה.