סמוטריץ' בדרך למשרד האוצר? "לא ניתן להסתדרות או לשמאל להחליט עבורנו"

יושב הראש של המפלגה השלישית בגודלה בכנסת התייחס לאירוע הטרור הקשה שאירע הבוקר וקרא לעצור את המחבלים ושולחיהם, "רק אזרחי ישראל יקבעו איזו ממשלה תקום בישראל ומה תהיה המדיניות שלה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/11/22 16:04 כא בחשון התשפג

סמוטריץ' בדרך למשרד האוצר? "לא ניתן להסתדרות או לשמאל להחליט עבורנו"
סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אירוע חגיגי בצל הטרור: יושב ראש הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נשא דברים היום (ג') במסגרת ישיבת הסיעה עם השבעת הכנסת החדשה. בראשית דבריו שלח תנחומים בעקבות הפיגוע הקשה שאירע הבוקר באזור התעשייה באריאל, כאשר מחבל פצח במסע הרג ורצח שלושה ישראלים ולאחר מכן חוסל. 

"הטרור הרים את ראשו ואנחנו רואים את זה במיוחד ביהודה ושומרון. דקירות, ירי, דריסות, אבנים. חייבים לעצור את הדבר הזה. כדי לעשות את זה אנחנו חייבים לעבור מהגנה להתקפה, לרדוף בנחישות אחרי המחבלים ושולחיהם. לפעול בעוצמה מול הטרור. לדאוג שכל מי שירים יד או נשק או אבן- יידע שדמו בראשו, והוא וסביבתו ישלמו על כך מחיר כבד. לשם השבת הביטחון למדינת ישראל ואזרחי ישראל פעלנו יחד כל המפלגות של המחנה הלאומי באופוזיציה, הצלחנו להפיל את הממשלה הקודמת וב״ה העם בישראל אמר את דברו וקבע שתקום בישראל ממשלה יהודית ולאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל". 

"בזירה הפנימית אנחנו לא ניתן גם להסתדרות או לכל גורם אחר בשמאל להחליט עבורנו ולהכתיב את המדיניות הכלכלית ואת המינויים בממשלה החדשה. רק אזרחי ישראל יקבעו איזו ממשלה תקום בישראל ומה תהיה המדיניות שלה, והם אמרו את דברם בצורה חדה וברורה לפני שבועיים. אנחנו נמצאים יומיים אחרי הטלת המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. כפי שהצעתי מיד לאחר הבחירות, אנחנו צריכים להתכנס יחד כל השותפים למרתון מהיר של דיונים כדי להבטיח שהממשלה תקום בעז"ה בהקדם, תממש באמת את מדיניות הימין ותוביל שינוי".