לא רק תיק הביטחון: על מה המחלוקת בין סמוטריץ' לנתניהו

סמוטריץ' ממשיך לכוון לתיק הביטחון, וגורמים בליכוד מביעים תסכול, המחלוקת בין המפלגות היא על הכוח של הציונות הדתית ולא נראה שסמוטריץ' מתכוון להתקפל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/11/22 17:38 כ בחשון התשפג

לא רק תיק הביטחון: על מה המחלוקת בין סמוטריץ' לנתניהו
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו עבדו בשיתוף פעולה מלא להפלת ממשלת בנט-לפיד, בכל הנוגע להקמת הממשלה החדשה, הדברים מעט יותר מסובכים. סמוטריץ' שחלקו בהפלת הממשלה גדול, דרש מן הרגע הראשון את אחד משני התיקים הגדולים אוצר וביטחון, ההחלטה של דרעי לקחת את משרד האוצר טרפה את הקלפים.

גורמים בליכוד: "תיק הביטחון הוא לא עוד תיק"

סמוטריץ' מכוון ונערך כרגע, בעקבות ההחלטה של דרעי, למשרד הביטחון, אבל בליכוד יש מי שמעוניין שסמוטריץ' יסתפק בתיק קטן יותר. "תיק הביטחון הוא לא עוד תיק, אי אפשר שהשיקולים של מי שיחזיק בתיק הזה יהיו רק פוליטיים", אומרים גורמים בליכוד לחדשות כיפה, בנוסף, נתניהו העביר מסר לדרעי: תוריד את סמוטריץ' מהעץ. אבל כרגע, למרות הפגישה של השניים, לא נרשמת הצלחה. 

למעשה, משיחות עם גורמים בשתי המפלגות עולה ששורש המחלוקת נעוץ בכוחו האלקטורלי של סמוטריץ', בעוד בציונות הדתית ניגשים למו"מ בראש מורם כשבאמתחתם הישג של 14 מנדטים, או כמו שאמרו רבני המפלגה: "נתניהו צריך להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים", בליכוד שמנהלים מו"מ עם סמוטריץ' בנפרד מבן גביר, יש מי שרואה את סמוטריץ' כראש סיעה שמחזיק 7 מנדטים בלבד וטוענים כי עליו להסתפק בתיק קטן יותר, נמוך משמעותית מש"ס. כרגע המצב הוא נתק בין סמוטריץ' לנתניהו, אך לא מן הנמנע כי בסופו של דבר סמוטריץ' ייכנס דווקא למשרד האוצר, ולא אריה דרעי.