בבני עקיבא מבטלים את ההשבעות ומזהירים: "תיעצר הפעילות"

תנוער הנוער הפופולרית במגזר, בני עקיבא מבטלת את אחד הנהלים שהיו נהוגים במשך השנים, ההשבעה. בתנועה אומרים כי לא יאושרו פעילויות שהחניכים לא בחרו בהם

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/11/22 12:35 כ בחשון התשפג

בבני עקיבא מבטלים את ההשבעות ומזהירים: "תיעצר הפעילות"
בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הנהלים החדשים של בני עקיבא: בתנועת הנוער הגדולה בציבור הדתי עושים סוף לאחת התופעות הנפוצות ביותר לאורך השנים. כמעט ואין בוגר תנועה אחד שלא חווה את ההשבעה, אותו טקס מעבר מחבריה א' לחבריה ב'. אבל בעקבות חשיפות על מקרים של התעללויות, אלימות ופגיעות בחניכים, מבטלת בני עקיבא את המנהג במכתב שפרסמה. נזכיר, כי לפני שנה פורסם כאן בכיפה אודות התעללות מינית ופוגענית שחוו חניכים בזמן ההשבעה.

בבני עקיבא מבטלים את ההשבעה ומזהירים מחציית גבולות

במכתב שפרסמה התנועה, מכריזים בבני עקיבא על הנהלים החדשים ומדגישים את נושא ההשבעות. "במוצאי שבת הארגון לא יתקיימו טקסי מעבר מחבריא א' לחבריא ב' (השבעות), טקסי המעבר אינם חלק מהרצף החינוכי אותו אנו מבקשים להעביר במהלך החודש".

המכתב שפרסמה התנועה

המכתב שפרסמה התנועה צילום: בני עקיבא

בהמשך המסמך כותבים בבני עקיבא: "לא יהיו כלל תופעות של אלימות, מכות, הפחדות והתעללויות. יש לקיים אך ורק פעילויות שהחניכים נהנים מהן ובוחרים להשתתף בהן לאורך האירוע כולו". בבני עקיבא מזהירים מפני התופעות וכותבים: "במקרה של חציית גבולות ואי עמידה בנהלים האמורים יושעו במיידית השותפים במעשה. כמו כן תיעצר הפעילות בסניף עד לבירור המקרה לעומק".

חשיפת כיפה על הטרדות מיניות בהשבעה

כזכור, בשנה שעברה פרסמנו כאן בכיפה כי במוצאי שבת ארגון, מיד לאחר התהלוכה, המפקד החגיגי וההופעות, המשיכו חברי וחברות חבריא ב' בסניף בירושלים לציין את ההשבעה לחברי שבט החדש - "השחר". כשהגיעו למקום ההשבעה התחלקו חברי השבט החדש לארבע קבוצות - שתיים לבנים ושתיים לבנות ועברו בין תחנות שונות.

כשקבוצת הבנים הגיעה לאחת מהתחנות, חיכו להם שם מספר נערים משבטים בוגרים יותר שהורו להם לבצע אקטים מיניים משפילים הממחישים להם כיצד לאונן. במקביל, קבוצת הבנות נדרשה בתחנה אחרת לדמות לידה באופן מוחשי ומבזה.

עם החזרה של ילדיהם מההשבעה, התוודעו ההורים לאירוע הקשה. זאת לאחר שהבחינו במצב הנפשי הקשה בו שרויים הילדים. הפנייה לבני עקיבא התבצעה מיד וכך גם היידוע של בתי הספר, האולפנות והישיבות תיכוניות בהם לומדים החניכים, במטרה לספק מענה מהיר ומקיף לבני הנוער שנפגעו.