פירוק "גוב האריות": 60 חמושים הסגירו עצמם לרשות

לאחר שישראל נלחמה בנחישות עם התארגנות הטרור משכם וחיסולם של בכירים בארגון, החלו לוחמיו להסגיר עצמם לרשות מפחד שישראל תתנקש בהם. מספר האנשים שהסגירו את עצמם גדול משחשבו בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 22:58 יט בחשון התשפג

פירוק "גוב האריות": 60 חמושים הסגירו עצמם לרשות
חברי מיליציית גוב האריות, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

פירוק התארגנות הטרו של "גוב האריות": בשנה האחרונה המצב הבטחורני ביהודה ושומרון החל להידרדר ובשלבים מסויימים פיגוע רדף פיגוע. לאחר תקופה בהצה"ל למד ועיבה את השטח החלה ישראל לתקוף חזרה את התארגנות "גוב האריות" שהייתה אחראית להתעצמות הטרור. בתחילה הגיעו מעצרים בשטחי ג'נין ושכם ובהמשך חוסלו בזה אחר זה מנהיגים מהארגון מה שזרע פחד אצל לוחמיו שהחלו מסגירים את עצמם לרשות הפלשתינית במטרה להישמר עד להגעה להסדר עם השב"כ.

כ-60 מבוקשים הסגירו עצמם

בתחילה היה נראה שמספר האנשים המסירים את עצמם קטן אבל היום (א') מפרסם העיתונאי אוהד חמו בידשות 12 כי מספר המבוקשים שהסגירו את עצמם לרשות גדול הרבה יותר ועומד על כ-60 מבוקשים. הפלשתינים שהסגירו את עצמם, ביוזמת הרשות על מנת להתגונן מפני אפשרות של חיסול מצד ישראל. הם מפקידים את נשקם אצל הרשות ונכלאים בבתי כלא םלשתיניים עד שיגיעו להסדר על מעמדם מול צה"ל והשב"כ.

פעילות צה"ל

פעילות צה"ל צילום: דובר צה"ל

רוצחיו של סמ"ר עידו ברוך ימשיכו להיות מבוקשים

אבל לא כולם רשאים לחסינות הזו, שלושת רוצחיו של סמל ראשון עידו ברוך שנרצח השנה לא יכללו בתוכנית וצה"ל והשב"כ ממשיכים לפעול על מנת להגיע אליהם. הפיגוע בו נהרג ברוך בוצע על ידי מחבל ערבי שירה מרכב בצומת גנות סמוך לשבי שומרון.