אביגדור ליברמן תוקף את הרב יצחק יוסף וקורא לפיטוריו: "חוטא באופן מלא לתפקידו"

יושב ראש ישראל ביתנו ושר האוצר תוקף את הראשון לציון לאחר שהתבטא בנוגע לסוגיית פסקת ההתגברות וטען כי היא נצרכת: "הרב הראשי מתפקד כפוליטקאי ראשי. זהו לא ניסיון ההתערבות הראשון של הרב הראשי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 08:42 יט בחשון התשפג

אביגדור ליברמן תוקף את הרב יצחק יוסף וקורא לפיטוריו: "חוטא באופן מלא לתפקידו"
ליברמן, צילום: Flash90

אחרי אמירותיו של הרב יצחק יוסף בעד פסקת ההגברות, אביגדור ליברמן יוצא למתקפה. יושב ראש ישראל ביתנו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הרב הראשי מתפקד כפוליטקאי ראשי. הקריאות החוזרות ונשנות מצד הרב הראשי, יצחק יוסף, בדבר החלטות פוליטיות, הן לא פחות ממקוממות", וקרא ללפיד לפטרו.

לפטר עוד לפני הקמת הממשלה

כזכור, אמש (שבת) הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו השבועי כי פסקת ההתגברות היא חוק נצרך שיעזור להתגבר על בג"צ. "כבר כמה שנים לא מינו רבני שכונות. למה? כי בג"צ אמר שאם אין רבנים רפורמים אז אין מינויים. עכשיו רוצים לעשות חוק שאין דבר כזה בג"צ קובע. פה זה מדינה אורתודקסית", אמר הרב.

ליברמן לא נשאר אדיש לדברים: "יוסף שקרא אמש לחוקק את פסקת ההתגברות, שהוא חוק שנוי במחלוקת, חוטא באופן מלא לתפקידו שאמור להיות נקי מפוליטיקה ומסחטנות זרה". ליבמרן הוסיף: "זהו לא ניסיון ההתערבות הראשון של הרב הראשי, שרק לפני מספר ימים גם התערב במו״מ הקואליציוני וקרא להגדיל פי שלושה וארבעה את קצבת האברכים, ולכן אני קורא לראש הממשלה להשהות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה".

הרב יצחק יוסף: "צריך לעשות את פסקת ההתגברות, שנתגבר על הבג"צים האלו"

כזכור, הרב אמר עוד כי "צריך לעשות את פסקת ההתגברות, שנתגבר על הבג"צים האלו, צריך לנצל את ההזדמנות, לא היה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת דתיים וחרדים כמו הממשלה הזו. אולי זה הזמן לתקן את חוק מיהו יהודי. לתקן דברים, עכשיו זה ההזדמנות לתקן, לתקן את מעשה בראשית".

צפו בדבריו של הרב יצחק יוסף: