"לא היה גל אדום" במפלגה הדמוקרטית מופתעים ונושמים לרווחה

ספירת הקולות של בחירות האמצע בארצות הברית לקראת סיום ומה שלפני הבחירות היה נראה כמו תבוסה דמוקרטית מתגלה כהפסד קטן. טראמפ מצידו חוגג: "השגתי ניצחון גדול"

חדשות כיפה חנה ולצר, חדשות כיפה 10/11/22 08:24 טז בחשון התשפג

"לא היה גל אדום" במפלגה הדמוקרטית מופתעים ונושמים לרווחה
ביידן, צילום: shutterstock

בחירות האמצע בארצות הברית: ספירת הקולות בעיצומה ומה שהיה נראה תבוסה של המפלגה הדמוקרטית הפך להפסד צנוע, לפחות בכל הנוגע לבית הנבחרים. התוצאות כרגע, לפני תום ספירת הקולות עומדות על 209 מושבים לרפובליקאים לעומת 191 לדמוקרטים כשהרפובליקאים לא מצליחים 'לגנוב' לדמוקרטים אפילו לא מושב אחד.

בסנאט יחכו להכרעה בג'ורג'יה

בסנאט המצב מורכב מאוד כאשר כרגע עומדים הרפובלקאים על 49 מושבים לעומת 48 מושבים לדמוקרטים אבל את התוצאות הסופיות נדע רק בעוד כחודש בעקבות מדינת ג'ורגיה שם לא אף מועמד לא קיבל מעל 50 אחוזים מה שמצריך סיבוב שני לבחירות שיערכו רק בעוד כחודש. אז נדע האם הדמוקרטים ישוו את מספר המושבים או שהרפובליקאים ינצחו גם בסנאט, דבר בעל משמעות רבה.

 

גם בבחירות למושלי המדינות נחלו הרפובליקאים אכזבה כלא הצליחו להעביר לידהם מדינות מפתח בעוד במדינה חשובה אחת, פנסילבניה, ניצח המועמד הדמוקרטי ג'ון פטרמן המחלים משבץ את נציגו של טראמפ ד"ר אוז, מה שגרר ביקורות על טראמפ עצמו בתוך המלגה כשגורמים מסויימים כינו את המועמדים שבחר טראמפ 'גרועים'.

שני הצדדים חוגגים

בתוך כך ביידן וטראמפ מגיבים לתוצאות המסתמנות. ביידן אמר אמש: "התקשורת והמומחים חזו גל אדום, וזה לא קרה, זה היה יום טוב לדמוקרטיה, יום טוב לאמריקה". ביידן גם התייחס לשאלה אם יכריז על ריצה לקדנציה נוספת ואמר: "אני לא ממהר בשום אופן לקבל החלטה". טראמפ מצידו התעלם מקולות הרקע במפלגתו ואמר: " זהו ניצחון אישי גדול" .

צילום: shutterstock