מרכיבים ממשלה: הליכוד הציע לסמוטריץ' את תיק המשפטים - וסורב

יו"ר הציונות הדתית סרב להצעות שנועדו להוריד אותו מדרישותיו לקבל את אחד משני התיקים הבכירים, הביטחון והאוצר | המועמד המוביל לתפקיד שר המשפטים בליכוד הוא חבר הכנסת יריב לוין

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 07:47 יז בחשון התשפג

מרכיבים ממשלה: הליכוד הציע לסמוטריץ' את תיק המשפטים - וסורב
בצלאל סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ממשיכים להרכיב קואליציה: בין שלל המוקשים הנוגעים בהרכבת הממשלה ישנה את דרישתו של יושב ראש הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שמתעקש לקבל את תיק הביטחון או את תיק האוצר. נציגי הליכוד ניסו להציע לו לקבל את תיק המשפטים כדי להוריד אותו מדרישותיו לקבל את אחד משני התיקים הבכירים, אך סמוטריץ' סרב להצעה. במידה ותיק המשפטים יישאר  בליכוד, המועמד המוביל הוא חבר הכנסת יריב לוין.

יריב לוין

יריב לוין צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרבנים הסרוגים שלחו לסמוטריץ' ובן גביר רשימת דרישות לקראת המשא ומתן

ארגון רבני הארץ הטובה פנה אתמול (ה') במכתב לראשי מפלגות הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ איתמר בן גביר וח"כ אבי מעוז וכן לח"כים מהליכוד בו הם מציגים קווי יסוד לקראת השבעתה של ממשלת ישראל השלושים ושבע.

הנושאים שהרבנים שלחו לסמוטריץ' ובן גביר:

  • השליטה וההתישבות בכל רחבי ארץ ישראל
  • הרבנות הראשית לישראל
  • מערכת בתי הדין הרבניים בישראל
  • אגף החמ"ד במשרד החינוך
  • הרבנות הצבאית הראשית 
  • אקדמיה תורנית

"מדינת ישראל הינה מדינת העם היהודי וזהותה היהודית צריכה לבוא לידי ביטוי בצורה בולטת בכל מוסדותיה." כתבו הנהלת רבני הארץ הטובה. "כיום ישנה טבעת חנק מהודקת היטב של פרקליטות, בג"ץ, אקדמיה ותקשורת הפוגעת בזהותה היהודית של המדינה בכל תחום ובפרט בענייני דת , חינוך ובטחון."

הנהלת רבני הארץ הטובה גיבשה מסמך ותוכניות עבודה בשלל נושאים עם ארגונים הפועלים בתחומם. פורום קפה שפירא, חותם, תורת לחימה,  תורת המדינה, ארץ חמדה, גזית משפטנים דיינים ומומחים ועוד. המכתב נשלח לקראת סדרת פגישות הצפויות להתקיים בימים הקרובים עם ראשי המפלגות והחכי"ם לקראת גיבוש ההסכם הקואליציוני והקמת הממשלה.