ידרוש את הביטחון? סמוטריץ' מוותר על תיק האוצר

יושב ראש הציונות הדתית מתעקש לקבל אחד מבין תיקי האוצר או הביטחון. בתום שיחה עם דרעי מסתמן כי סמוטריץ' מוכן לוותר לו על האוצר. הבעיה? דרעי לא שש לקבל את המשרד. | סמוטריץ' והחרדים מעוניינים לשנות את חוק השבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 22:49 יד בחשון התשפג

ידרוש את הביטחון? סמוטריץ' מוותר על תיק האוצר
בצלאל סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ממשיכים להרכיב קואליציה: בין שלל המוקשים הנוגעים בהרכבת הממשלה ישנה את דרישתו של יושב ראש הציונות הדתית באחד מהתיקים אוצר או ביטחון. נתניהו שלא שש למנות את סמוטריץ' לשר הביטחון מריץ בימים האחרונים את יושב ראש ש"ס לתפקיד. על פי דיווח של רביב דרוקר, סמוטריץ' מוכן לוותר לדרעי על התפקיד. הבעיה? דרעי עצמו  מפחד להיות בעמדת "האיש הרע", זה שעלול בסבירות גבוהה להתעמת עם כל המגזרים שתמיד היה יכול לדרוש בשמם. כשר אוצר, הוא יהיה חייב להגיד להם מעת לעת "לא", כך על פי הדיווח.

פגישת דרעי וסמוטריץ'

בפגישה שהתקיימה בין יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ לבין יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הוא חזר על דרישתו לקבל את תיק האוצר או תיק ביטחון, אבל אמר לדרעי כי הוא מקבל את העובדה שדרעי "מקדים" אותו באוצר, כלומר אם דרעי רוצה את האוצר סמוטריץ' מוכן לוותר. אבל כמובן שסמוטריץ עדיין ימשיך לדרוש את תיק הביטחון.

אריה דרעי. פסק הדין

אריה דרעי. פסק הדין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שיחת נתניהו ויושב ראש ההסתדרות

בחדשות 12 פורסם כי לאחר שבהסתדרות איימו כי מינויו של סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר הוא סדין אדום מבחינתם, קיים היום נתניהו שיחה עם יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד בה הוא הבטיח כי בכל מקרה לא תיפגע העבודה המאורגנת, הוועדים ולא יהיו צעדים דרקוניים כלפיהם. שמו של סמוטריץ' לא עלה בשיחה אך הוא בהחלט מהווה חלק מהשיקולים של נתניהו במינוי שר האוצר הבא של ממשלתו.

כיוון חדש שעלה במשא ומתן לגבי סמוטריץ' הוא תיק תחבורה עם סמכויות נרחבות, אך בציונות הדתית דחו זאת על הסף והמשיכו לטעון כי הם דורשים או את תיק האוצר או את תיק הביטחון. בתוך כך, הסכמה בין סמוטריץ' והמפלגות החרדיות בנושא חוק השבות.

הסכמות בנוגע לשינויים בחוק השבות

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' והמפלגות החרדיות דורשים מראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במשא ומתן הקואליציוני לשנות את חוק השבות ולבטל את סעיף הנכד, שקובע כי גם אדם שהוא דור שלישי ליהודי יוכל לעלות לישראל. רבים מהאנשים שהם דור שלישי הם לא-יהודים לפי ההלכה, וזו הסיבה שהמפלגות הדתיות והחרדיות פועלות לשינוי החוק.