המשטרה חוקרת תלונה על הטרדה מינית נגד הרב צבי טאו

תלונה הוגשה במשטרת חברון נגד נשיא ישיבת הר המור על הטרדה מינית שבוצעה לכאורה לפני עשרות שנים | המשטרה פתחה בבדיקה, הרב לא ייחקר עד לקבלת עמדת הפרקליטות | המתלוננת כתבה: "זו הייתה פגיעה ממושכת, כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 20:53 טז בחשון התשפג

המשטרה חוקרת תלונה על הטרדה מינית נגד הרב צבי טאו
הרב טאו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

טלטלה בציונות הדתית: תלונה על הטרדה מינית נגד נשיא ישיבת הרב המור. תחנת משטרת חברון שבמחוז ש"י פתחה היום (ה') בחקירה בעקבות תלונה שהגישה אישה הטוענת כי לפני 30 שנה הרב צבי טאו הטריד אותה מינית בתור קטינה. נציין כי את דבר ההטרדה פרסמה האישה בפייסבוק לפני מספר חודשים.

הרב לא ייחקר עד לאחר שתתקבל עמדת הפרקליטות בנושא; המתלוננת: "זה הזמן להשמיע את הקול"

התלונה, שהתקבלה במשטרת חברון, טוענת להטרדה של הרב לפני עשרות שנים. המשטרה מדגישה כי הרב לא ייחקר עד לאחר שתתקבל עמדת הפרקליטות בנושא. הקשיים בבירור התיק נובעים מהתיישנות המקרים.

בפוסט בפייסבוק כתבה האישה: "זה עוד לא הזמן לספר איך ובאיזה אופן, אבל זה הזמן להשמיע את הקול - הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה. פגיעה ממושכת, שאין כרגע טעם לרדת אל כל סיפורי הזוועות. כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי, זה עוד לא הזמן והמקום לספר עדיין איך".

הרב דוד סתיו: "אין לנו כלים טובים יותר מאשר גורמי אכיפת החוק והסדר", הרב שרלו: "אין דרך אחרת מאשר לברר את הטענות"

כאמור, כבר כמה חודשים שמסתובב הפוסט של האישה בנוגע להטרדה, אך הוא לדיון בחדש לאחר  שכמה רבנים בולטים השמיעו את קולם בנושא. בין הרבנים ניתן למנות את הרב יובל שרלו והרבנים דוד ואברהם סתיו. 

הרב דוד סתיו קרא לפתיחת חקירה מסודרת בכדי לברר את העובדות לאמיתותן. "דווקא משום שאין לנו כלים לשפוט את צדקת הטענות, אין להרשות שהאשמות כאלה תישארנה כשהן תלויות באוויר. אין לנו כלים טובים יותר מאשר גורמי אכיפת החוק והסדר, ובראשם המשטרה והפרקליטות. ומכאן הפניה אליהם לבדוק את הסוגיות עד תומן".

הרב יובל שרלו כתב: "פרשת הרב טאו חייבת להתברר, כמו שההלכה דורשת. 'כקטון כגדול תשמעון'. אסור לקבוע עמדה מראש, אסור להשתמש בפרשה שלא התבררה לצורך אג'נדות אחרות. אין דרך אחרת מאשר לברר את הטענות".