סוף לפקקים בדרום הבירה: בשורה משמחת לבאים לירושלים

בשבוע הבא יפתח המקטע הצפוני בכביש המנהרות המחבר את ירושלים לגוש עציון המקטע כולל גשר באורך של 360 מטר ומנהרה חדשה באורך של 270 מטר. ראש העיר ירושלים: "הכפלת כביש המנהרות יביא להקלה ניכרת בעומסי התנועה בעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 14:21 טז בחשון התשפג

סוף לפקקים בדרום הבירה: בשורה משמחת לבאים לירושלים
הכביש החדש, צילום: שי שחר

בשורה לתושבי ירושלים וגוש עציון: רבים מכם תקועים מדי יום בפקקי התנועה הבלתי נגמרים ברחבי מדינת ישראל. פקקים יש אמנם בכל הארץ, אך נדמה כי בכבישי ירושלים הצפופים הפקקים מכבידים יותר מתמיד. היום (ה') הודיעו בעיריית ירושלים כי בשבוע הבא ייחנך המקטע הצפוני של כביש המנהרות שצפוי להקל מאוד על עומסי התנועה באיזור.

גשר באורך 360 מטר ומנהרה חדשה

מדובר במקטע שאורכו כ-1.5 ק"מ, המהווה חלק חשוב משער הכניסה החדש של עיר הבירה ומהווה את עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר ויישובי הסביבה. העבודות בפרוייקט כולו צפויות להסתיים במהלך שנת 2024, שנה לפני התכנון המקורי.

במקטע הצפוני הוקם גשר באורך של 360 מטר ומנהרה חדשה באורך של 270 מטר. לצד המנהרות הקיימות, נוספו שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן נוסף נת"צ ייחודי, המתחלף בהתאם לשעות העומס, כך שבשעות הבוקר הוא ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי. הנת"צ ייפתח עם השלמת הפרויקט כולו.

גוש עציון

גוש עציון, הקלה בפקקיםצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021 בתחום תשתיות תחבורה

העבודות בפרויקט כללו גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כדוגמת אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. רק לאחרונה זכה המיזם המיוחד כולו בפרס הפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021 בתחום תשתיות התחבורה - פרס שהוענק לחברת מוריה בכנס השנתי של איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, שנערך באקספו תל אביב.

משה ליאון: "יעניק עדיפות לתחבורה הציבורית"

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר: "פרויקט הכפלת כביש המנהרות יביא להקלה ניכרת בעומסי התנועה, יגביר את רמת הבטיחות ויאפשר זרימה קלה ונוחה יותר של התנועה. הכביש יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית. זהו עוד שלב בדרך להוציא את ירושלים מהפקקים".