איילת שקד מסכמת את ההפסד ומנבאת: "אני עוד אשוב"

אחרי ההפסד הצפוי בבחירות שרת הפנים התפנתה לסדרת ראיונות ודיברה על התוכניות להמשך, על התיאום עם הליכוד וגם על בנט: "אנחנו בקשר, דרכינו הפוליטיות נפרדו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/11/22 20:14 טו בחשון התשפג

איילת שקד מסכמת את ההפסד ומנבאת: "אני עוד אשוב"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

איילת שקד מדברת: 56,775 בני אדם הצביעו למפלגת הבית היהודי בראשות שרת הפנים איילת שקד. ביום שלישי בערב, עם פרסום המדגמים בתום יום הבחירות, התברר כי הסקרים הוכחו כנכונים, והמפלגה לא עברה את אחוז החסימה. בפוסט שנועד לסכם עשור בפוליטיקה, כתבה שקד לאחר ההפסד, "אין וגם לא תהיה, זכות גדולה יותר מאשר לשרת את עם ישראל בכנסת, בממשלה. בכל מקום".

בסדרת ראיונות שהעניקה הערב (ד') לערוצי הטלוויזיה המרכזיים דיברה על ההפסד והמחשבות להמשך. לדפנה ליאל בחדשות 12 אמרה כי "הציבור הכריע וצריך לכבד את ההכרעה הזאת". בשבוע שעבר חשף חבר הכנסת יואב קיש, בכיר הליכוד, כי הריצה של יו"ר הבית היהודי הייתה מתאומת עם מפלגתו, ועל כך אומרת שקד: "אנחנו החלטנו לרוץ עד הסוף, חשבנו שזה הדבר הנכון, שהקול של הבית היהודי ישמע אבל לא הייתי מוכנה להזיק לגוש. ביום שישי לפני הבחירות נתניהו הבין את זה וביקש מיואב קיש לדבר איתי". 

תיאמה עם הליכוד

תיאמה עם הליכוד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי שנים רבות בפוליטיקה היא מבטיחה כי בכוונתה לשוב, והתוכניות לשנים הקרובות כוללות עבודה במגזר הפרטי עם שילוב למגזר הציבורי, והשקעה במשפחה. על שותפה לשעבר, ראש הממשלה החליפי שהתפטר מתפקידו לפני מספר ימים, נפתלי בנט, היא מודה כי אכן יש ביניהם מחלוקות וכעסים, "אבל אני אדם בוגר, אנחנו בקשר. אני חברה של כל חברי ימינה. אני לא חושבת שנשתף פעולה בהמשך. בשדה הפוליטי דרכינו נפרדו". האישה שדובר בה כי עוד תגיע לראשות הממשלה טרם החליטה מה תעשה בזמן הקרוב, "עוד לא החלטתי מה אעשה בעתיד אבל אני אשוב לפוליטיקה".