אושרה בוועדה המחוזית: התוכנית האמריקאית לבניה בירושלים

מאז שנשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ העביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, חיפשו בעיר את המקום בו יקימו את שגרירות הקבע. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה את המתחם המיועד

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 21:35 יד בחשון התשפג

אושרה בוועדה המחוזית: התוכנית האמריקאית לבניה בירושלים
ארצות הברית וישראל, צילום: Aharon Krohn/Flash90

אחד המהלכים הזכורים ביותר של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונאלד טראמפ, לפחות בהקשר הישראלי זה העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. מאז עברה לירושלים, נמצאת השגרירות במקום זמני כשבשגרירות ובעיריית ירושלים מחפשים את מקום הקבע שיוקם לשגרירות. בין שלל הגורמים שנלקחו בחשבון היו מיקום אסטרטגי, גודל המתחם, בטיחותו ועוד שלל גורמים שעיכבו את הקמת המתחם.

אושרה הקמת מתחם השגרירות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של ירושלים פרסמה היום (ג') את תוכנית הבנייה של המתחם הדיפלומטי החדש עבור השגרירות האמריקנית בבירה. מתחם זה יוקם ב "מחנה אלנבי" לשעבר,ויהיה ממוקם בין הרחובות דרך חברון, חנוך אלבק ודניאל ינובסקי, ויכלול את בניין השגרירות, משרדים, מגורי סגל, חניות, שטח לשהיית רכבים ומבני ביטחון ושמירה.

חניכת השגרירות

חניכת השגרירות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יחבר את השכונה לכל איזורי הבירה

המשנה לראש עיריית ירושלים אחראית על קשרי החוץ שהייתה מעורבת בפיתוח התוכנית מטעם העירייה: "לאחר כ-4 שנים של עבודה מאומצת עם שגרירות ארה"ב בירושלים,אנו שמחים להודיע שהבוקר פורסמו תוכניות התכנון למתחם אלנבי החדש. מיקום חדש זה של שגרירות ארה"ב באזור כה מרכזי של העיר ישדרג את הנוף האורבני של השכונה ויחבר אותה לכל אזורי הבירה באמצעות רשת הרכבות הקלות שיעצרו כמעט על סף דלתות מבנה השגרירות. אנחנו מקווים שמדינות נוספות ילכו בעקבות ארה"ב ויעבירו את השגרירויות שלהן לבירת ישראל - ירושלים".