הפעלת רוגלות בניגוד לחוק: נחשפה התנהלות חריגה בפרשת הצוללות

בצל חקירת פרשת הצוללות שהסעירה את המדינה, היום נחשף כי במשטרה פעלו בניגוד לחוק והפעילו רוגלות ללא אישור נגד בכירים בפרשה, תוך הפרה של הצו השיפוטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 15:16 יד בחשון התשפג

הפעלת רוגלות בניגוד לחוק: נחשפה התנהלות חריגה בפרשת הצוללות
לוחמי שייטת הצוללות, צילום: דובר צה"ל

חריג: במסגרת חקירת תיק הצוללות, הפעילה היחידה החוקרת במשטרה כמות גדולה של רוגלות על מכשירי סלולר רבים, כך פורסם היום בעיתון ישראל היום. על פי הפרסום, בשלוש פעמים הפעלת הרוגלות הייתה תוך הפרת צו בית המשפט שאישר את הפעלתם. הרוגלות הופעלו כלפי המעורבים בתיק אליעזר צ'ייני מרום, עליזה בן יוסף אשתו של אבריאל בן יוסף ומיקי גנור.

השר לשעבר חתם על הסדר טיעון בפרשת הצוללות

לפני מספר חודשים כתב אישום מתוקן הוגש במסגרת הסדרטיעון עם אליעזר (מודי) זנדברג ועל פיו, זנדברג יודה בעבירה של הפרת אמונים במסגרת יחסיו עם מיקי גנור, והצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור על זנדברג עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי.

על פי כתב האישום המתוקן, זנדברג שימש בין השנים 2018-2010 כיו"ר קרן היסוד וקיים יחסי עבודה עם גורמי ממשל רבים. בעקבות רצונו של סוכן תאגיד תיסנקרופ מיקי גנור, אותו הכיר זנדברג, בקבלת מידע הנוגע למגעים בין ישראל לגרמניה לצורך רכישת ספינות מגן מתיסנקרופ ולקידום המגעים, קבע זנדברג שלוש פגישות בין גנור לבין מנהל לשכת ראש הממשלה דאז אייל חיימובסקי, והשתתף בפגישות.

בנוסף, שוחח זנדברג עם עובדי ציבור עמם היו לו קשרים במסגרת תפקידו בקרן היסוד לצורך קבלת מידע שנועד לסייע לגנור לקדם את עסקאות כלי השיט מתאגיד תיסנקרופ, ולהעבירו לגנור. כן עניין את גנור במיזמים עסקיים שונים. כל זאת, בזמן שגנור, בין השנים 2016-2012, משלם לזנדברג בשבע הזדמנויות סך כולל של 103,000 שקלים.