"שום דבר לא נעלם מעיני": הרצוג נשאל אם יארח את בן גביר, כך הוא ענה

על רקע הבחירות שנגמרו והתחזקותו של בן גביר נשאל נשיא המדינה במפגש עם תלמידי תיכון על יושב ראש עוצמה יהודית: "בן גביר אושר על ידי בית המשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 22:19 יב בחשון התשפג

"שום דבר לא נעלם מעיני": הרצוג נשאל אם יארח את בן גביר, כך הוא ענה
הרצוג, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הנשיא הרצוג מתייחס לאיתמר בן גביר: נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו התארחו בתיכון הדתי הירושלמי 'הימלפרב' שם גם ענה לשאלות של תלמידים. לשאלת אחד התלמידים האם יארח את חבר הכנסת איתמר בן גביר במעון הנשיא אחרי שבעבר אביו סרב לקבל את הרב כהנא. תשובתו: ״"ש הבדל בין סיעת כך שהייתה אז להיום, כולל המצע וזה שבן גביר אושר על ידי בג"צ ואף היה בבית הנשיא אצל ריבלין".

צפו בדבריו של הרצוג:

"הייתי נזהר מהשוואות"

דבריו המלאים של הרצוג: "אני לא אתחיל בהרצאה על ההבדל, צריך להבין את ההבדל בין סיעת כך שהייתה אז לבן הציונות הדתית שהיום, כולל המצע וזה שבן גביר אושר על ידי בית  משפט העליון ואף היו בבית הנשיא אצל קודמי ריבלין, אני הייתי נזהר מהשוואות אך בוודאי הייתי מצפה שכל צמרת  ההנהגה בישראל באהבה אחווה ושיווין".

כזכור, מוקדם יותר היום נאם הנשיא בטקס הזיכרון הממלכתי לזכר יצחק רבין ז"ל ואמר: "גם בחלוף עשרים ושבע שנים מאז הרצח, נדמה שלא הרבה השתנה, לא השתנה מספיק; כששוב ושוב מתגלים בחברה הישראלית סימנים מדאיגים של הסתה והשתלחות, של אלימות המכרסמת ביסודות הדמוקרטיה. סימנים שמצביעים על קושי עמוק, מהותי, ביכולת שלנו לנהל מחלוקת, ביכולת שלנו להתגבר ולנווט את מדינתנו ואת חיינו יחד, גם במציאות של חוסר הסכמה על הנושאים היקרים ביותר לליבנו", פתח הרצוג את דבריו.

יש לנו הזדמנות להתנהל מעתה אחרת

הרצוג ביקש מהפוליטיקאים שיגלו אחריות על בוחריהם. "מערכת הבחירות, עוד מערכת בחירות, כבר מאחורינו; ושוב הופרחו לחלל האוויר האשמות בבגידה, ושוב נשמעו השוואות לנאצים, ושוב התמלא המרחב הציבורי, כולל הרשתות החברתיות -באלימות מסוכנת. זוהי העת להנמיך את הלהבות, ולגלות אחריות. למנהיגיו של הציבור הישראלי מכל הקשת, מהקואליציה הצפויה ומהאופוזיציה הצפויה, אני קורא ומבקש: תקפנו די, נאבקנו די, גידפנו די".