רצח דסטאו ביסט בפרעות: בג"צ הורה למשטרה למסור לשב"כ חומרים נוספים

בג"צ דן בעתירת בני משפחת דסטאו ביסט, אשר דרשו כי חקירת המקרה תועבר לשב"כ | עו"ד אריאל עטרי: "המשפחה לא תנוח ולא תשקוט עד שרוצחיו של ביסט יועמדו לדין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/11/22 19:32 יג בחשון התשפג

רצח דסטאו ביסט בפרעות: בג"צ הורה למשטרה למסור לשב"כ חומרים נוספים
הפגנה למען ביסט בשנה שעברה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ הורה היום (ב') למשטרת ישראל לבצע בדיקה, ולהעביר לידי השב"כ כל חומר חקירה רלוונטי בתיק הרצח של תושב רמלה, דסטאו ביסט, אשר נדרס למוות בפרעות בעיר בסמוך למבצע שומר החומות בשנה שעברה.

בעתירה דרשו בני משפחתו של ביסט באמצעות עו"ד אריאל עטרי, להעביר את חקירת הרצח לשב"כ וזאת כדי להביא למעצרם של מבצעי הרצח. בסוף הדיון דחה בג"צ את העתירה, אך כאמור הורה למשטרה לבצע בדיקה בחומרים ולהעביר לשב"כ כל חומר רלוונטי אשר יכול להצביע על היותו של האירוע "אירוע טרור".

"להביא את הרוצחים השפלים לדין ולשים אותם מאחורי סורג ובריח"

משה שטה, נציג המשפחה ברך על החלטת בית המשפט ואמר: "בית המשפט העליון הורה למשטרה להעביר את כל חומר החקירה לשב"כ ע"מ שיוכל להיכנס ולעסוק בחקירת התיק. אנחנו מאוד מקווים שהמשטרה תעביר את חומרי החקירה לשב"כ בכדי שיבחן אותם לעומק בכדי להביא את הרוצחים השפלים לדין ולשים אותם מאחורי סורג ובריח", אמר שטה. 

עו"ד אריאל עטרי אשר מייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו מסר כי הם מברכים על ההחלטה. "מטרת העתירה הייתה להבטיח שכל חומר חקירה רלבנטי יובא לעיון השב"כ. בית המשפט העליון קיבל את עמדתנו והורה למשטרה, בשורה התחתונה, לוודא שכל חומר חקירה רלבנטי יוצג לשב"כ באופן שעל בסיסו השב"כ יוכל לגבש עמדה בדבר מעורבותו בחקירה. המשפחה לא תנוח ולא תשקוט עד שרוצחיו של מר ביסט המנוח יועמדו לדין", חתם עו"ד עטרי.

נזכיר כי דסטאו ביסט ז"ל בן ה-74 נפגע על ידי רוכבי אופניים חשמליים במהלך מבצע שומר החומות, בעת שעמד בתחנת אוטובוס בעיר רמלה. לפי עדויות הנוכחים במקום, פגעו בו הרוכבים בכוונה תחילה, בנוסף ניסו הרוכבים לחזור ולדרוס את הנוכחים בתחנה בשנית, לאחר מכן נמלטו מהמקום. מהמכה נפגע דסטאו פצעים קשים, ולאחר זמן נפטר בבית החולים.