המסר של ארגוני הימין לנתניהו: "זה תנאי בסיסי"

במערכת הפוליטית נדרכים לקראת ההסכמות על קווי היסוד של הממשלה. בציונות הדתית ובמפלגות החרדיות דוחפים להסכמות בנוגע לפסקת ההתגברות. | בארגוני הימין דוחקים בנתניהו: "אין משילות בלי התגברות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 15:00 יג בחשון התשפג

המסר של ארגוני הימין לנתניהו: "זה תנאי בסיסי"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תהיה או לא תהיה פסקת התגברות: נראה כי השאלה הזו מטרידה במיוחד את מרכיבי קואליציית הימין המיועדת. בעוד נתניהו שואף להסכמים קואליציונים לא מחייבים, שותפיו מהימין והחרדים לוחצים על הסכמות בנוגע לחקיקת פסקת התגברות. מוקדם יותר פורסם, כי נתניהו אף ביקש מהמפלגות לפצל את ההסכמים הקואליציונים ולמנות כרגע את השרים ולאחר שהממשלה תוקם יסכמו כולם על קווי היסוד של הממשלה, אך הצעה זו נדחתה.

ח"כ גפני. נקבל את הוראת גדולי התורה

ח"כ גפני. מסרב להצעת נתניהו צילום: שריה דיאמנט

העיתונאי יקי אדמקר מפרסם כי דרעי וגולדקנופף לא התנגדו להצעת נתניהו להקים ממשלה ורק לאחריה יסכמו את ההסכמים הקואליציונים.אך סמוטריץ' וגפני סירבו בתוקף להצעה וככל הנראה גם יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר לא תומך בהצעה. בהמשך היום יפגשו נתניהו ובן גביר במצודת זאב בתל אביב על מנת לדון בהקמת הקואליציה.

הלחצים מצד ארגוני הימין

לחץ נוסף הופעל היום על נתניהו מצד ראשי ארגוני המחנה הלאומי שדורשים מראש הממשלה הנכנס ו: "קודם כל יש להעביר את פסקת ההתגברות". במכתב ששלחו ראשי ארגוני המחנה הלאומי, בהובלת תנועת אם תרצו, נטען כי "ללא התגברות אין משילות". על המכתב חתומים ראשי הארגונים: אם תרצו, רגבים, לביא, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל, החזית למען דרום ת"א, הפורום המשפטי למען א"י, בידינו, ריבונות, תורת לחימה, התנועה למשילות ודמוקרטיה, מחאת הקו האדום ופורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות. 

מכתב ארגוני הימין

מכתב ארגוני הימין צילום: ארגוני הימין

"לפנינו הזדמנות בלתי חוזרת לתקן"

"אנו מברכים אותך על ההישג הכביר עבור המחנה הלאומי", הם כותבים ומוסיפים: "עתידה של ישראל כמדינת לאום של העם היהודי וכמדינה בכלל, מונח כעת על הכף. לפנינו הזדמנות בלתי חוזרת לתקן את מערכת היחסים בין הרשויות. זהו תנאי בסיסי להשבת יכולתה של המדינה להתקיים כמדינה דמוקרטית. רק כך נוכל להשיב את המשילות לעם". הם מסיימים בקריאה ישירה לנתניהו: "אנו קוראים לך, ראש הממשלה הנכנס להעביר עם הקמת הממשלה את פסקת ההתגברות ובכך לשקם את האמון הציבורי במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית. אין משילות בלי התגברות".