מזניחים את המאבק בכבישים: ירידה משמעותית בקנסות לפלשתיניים

לאחר בקשת ארגון 'לביא' לבקשת חופש המידע, הנתונים מראים על ירידה משמעותית במתן דוחות לנהגים פלשתיניים דווקא בתקופה בה ההפקרות בכבישים עולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 08:18 יג בחשון התשפג

מזניחים את המאבק בכבישים: ירידה משמעותית בקנסות לפלשתיניים
זירת התאונה סמוך למעלה לבונה, צילום: מוקד סבנימין

בשנה האחרונה על רקע מספר תאונות קטלניות שקרו על כבישי יהודה ושומרון והובילו גם להרוגים ופצועים רבים, עלתה על סדר היום תרבות הנהיגה של פלשתיניים רבים בכבישי יהודה ושומרון. לאחר מספר תאונות הוציא אלוף פיקוד המרכז צו, המאפשר להילחם בנהיגה הפרועה ואף להוריד נהגים מסוכנים מהכביש.

בישראל היום פורסם כי עתירה של ארגון 'לביא' לבקשת חופש מידע מראה נתונים על ירידה משמעותית באכיפה כנגד פלשתיניים וכי יש ירידה של אחוזים רבים במתן דו"חות תנועה כלפיהם, במשטרה מנגד אומרים, כי הירידה לא משקפת את פעולותיה בכבישי יהודה ושומרון וכי הם מתמקדים בעבירות מסכנות חיים ובנהגים המסוכנים על הכביש.

גם השנה: ירידה באכיפה כנגד עבירות תנועה ביו"ש

מהנתונים עולה כי בשנת 2019 ו-2020 עמדו מספר הדו"חות שחילקה משטרת ישראל לנהגים פלשתיניים על כ- 56 אלף דו"חות אך בשנת 2021 ניתנו רק 46,700 אלף דו"חות. גם השנה כך נראה המגמה נמשכת כשעד אוגוסט האחרון ניתנו 24,700 דו"חות מה שמעיד כי גם השנה המספרים יהיו דומים ותחול ירידה. עוד עולה מהנתונים כי בין השנים 2019-2022 כ-63 אלף מהדו"חות ניתנו לנהגים פלשתיניים להם היו כבר לפחות שלושה דו"חות בעבר, דבר היכול להעיד על נהגים שאינם נרתעים מאכיפת המשטרה.

 בארגון לביא אומרים כך: "הממצאים מוכיחים שמשטרת ישראל אינה משתמשת בכלים העומדים לרשותה לצורך אכיפת הדין, ואינה מחלטת את רכבי העבריינים בהתאם לסמכותה. התוצאה של היעדר האכיפה היא נהיגה עבריינית פרועה וקטלנית".

תגובת המשטרה

מהמשטרה נמסר: "הממצאים מוכיחים שמשטרת ישראל אינה משתמשת בכלים העומדים לרשותה לצורך אכיפת הדין, ואינה מחלטת את רכבי העבריינים בהתאם לסמכותה. התוצאה של היעדר האכיפה היא נהיגה עבריינית פרועה וקטלנית".