בכיר בליכוד תוקף את סמוטריץ': "אמירה מנותקת מהמציאות"

לאחר שמוקדם יותר בנאומו לדיון לזכרו של רבין האשים יושב ראש הציונות הדתית את השב"כ ברצח רבין, גם אבי דיכטר שהיה ראש השב"כ, תוקף את סמוטריץ'. עמית סגל דווקא הגן על דבריו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 22:58 יב בחשון התשפג

בכיר בליכוד תוקף את סמוטריץ': "אמירה מנותקת מהמציאות"
חברי הליכוד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הדיון המיוחד בכנסת לציון 27 שנים לרצח יצחק רבין: בין הנואמים בדיון המיוחד היה יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בנאומו אמר סמוטריץ' כי לא הימין הוא שאשם ברצח אלא השב"כ: "ולא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר, ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הבטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

דבריו המלאים של סמוטריץ' היום:

תגובתו של דיכטר: "אמירה זו פוגעת בשמם הטוב של הארגון ואנשיו"

לאחר שבשב"כ תקפו את אמירותיו של סמוטריץ' גם חבר הכנסת מהליכוד, אבי דיכטר שהיה בעבר ראש השב"כ תקף את אמירותיו: "אני מגנה בכל תוקף את אמירתו המנותקת מהמציאות של יו"ר הציונות הדתית", כתב דיכטר והוסיף: "ח"כ בצלאל סמוטריץ' המאשים את אנשי שירות הביטחון הכללי בטענה שעודדו את יגאל אמיר לרצוח את רה״מ יצחק רבין ז"ל. אמירה זו פוגעת בשמם הטוב של הארגון ואנשיו שעושים לילות כימים כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל".

דבריו של דיכטר:

https://twitter.com/avidichter/status/1589358308137504768?s=46&t=uRFZ-rTUDkmkHe8yskmTJQ

תגובת השב"כ הנחרצת

בשב"כ כך נראה ממש לא אהבו את ההתבטאותבשב"כ מביעים זעזוע על ההתבטאות של ח"כ סמוטריץ' מעל בימת הכנסת ביום הזיכרון לרצח רבין: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

התמיכה מעמית סגל

מי שהגן על טיעוניו של סמוטריץ' היה עמית סגל שכתב בטוויטר: "בצלאל סמוטריץ׳ לא עודד שום תיאוריית קונספירציה. הוא דן בפרשה מזעזעת שבזמן אמת טואטאה תחת השטיח העיתונאי והמשפטי, של הפעלת סוכן מדיח בלב ליבו של הימין, שהמציא טקס פולסא דנורא בשתפ פושע עם רשות השידור, הפיץ את כרזות רבין במדי SS, הסית ועודד אלימות ומעולם לא שילם את המחיר".