בחירות 2022

מדינה ערבית ראשונה בירכה את נתניהו: "זכייתו הייתה רגילה וצפויה"

היועץ הדיפלומטי למלך בחריין, השייח' חאלד בן אחמד התייחס לניצחון הימין בבחירות: "בחריין תמשיך לבנות את מערכת היחסים שלה עם ישראל לאחר שראש הממשלה לשעבר נתניהו ובעלי בריתו הימניים ניצחו בבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 08:44 יב בחשון התשפג

מדינה ערבית ראשונה בירכה את נתניהו: "זכייתו הייתה רגילה וצפויה"
צילום: shutterstock

אחרי הניצחון ההיסטורי של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-25, והברכות והתגובות בעקבות זכייתו מתחילות לזרום.  בעולם עקבו אחר מערכת הבחירות בישראל ולאחר ניצחון הימין, מסקרים בהרחבה גם את השותפים החדשים בממשלה כשבמוקד כמובן, איתמר בן גביר. ממלכת בחריין, הוציאה אתמול (מוצאי שבת) הודעת ברכה לרגל זכייתו של נתניהו.

היועץ הדיפלומטי למלך בחריין, השייח' חאלד בן אחמד, התייחס לניצחונו של נתניהו בבחירות בישראל ואמר כי "בחריין תמשיך לבנות את מערכת היחסים שלה עם ישראל לאחר שראש הממשלה לשעבר נתניהו ובעלי בריתו הימניים ניצחו בבחירות. זכייתו הייתה רגילה וצפויה".

החתימה על הסכמי אברהם בוושינגטון. ארכיון

החתימה על הסכמי אברהם בוושינגטון. ארכיון צילום: דוברות ראש הממשלה

מנהיגים בעולם מברכים את נתניהו: "זמנים קשים מצריכים מנהיגים חזקים"

הראשון לברך הוא ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, אורבן מנהיגה השמרן והדומיננטי נחשב לקרוב יחסית לנתניהו וכך גם נראית הברכה שלו, בטוויטר כתב אורבן תוך שהוא מפרסם תמונה שלו אוחז באוטוביוגרפיה החדשה של נתניהו: "איזה ניצחון ענק" כותב אורבן, "זמנים קשים מצריכים מנהיגים חזקים, ברוך שובך".

נרנדה מודי: מזל טוב ידידי נתניהו על הצלחתך בבחירות

גם ראש ממשלת הודו כתב ברכות לנתניהו ועוד בעברית: "מזל טוב ידידי נתניהו על הצלחתך בבחירות. אני מצפה להמשיך במאמצים המשותפים שלנו להעמקת השותפות האסטרטגית בין הודו וישראל". מודי גם הודה לראש הממשלה היוצא לפיד וכתב גם לו בעברית: "תודה לך יאיר לפיד על תרומתך החשובה לשותפות האסטרטגית של הודו וישראל. אני מקווה להמשיך את חילופי הרעיונות הפוריים שלנו לתועלת ההדדית של עמינו".

מודי ונתניהו

מודי ונתניהו צילום: Avi Ohayon/GPO

גם שגריר ארצות הברית בישראל בירך את נתניהו על הניצחון וכתב על שיחתו עם נתניהו: "בירתכתי אותו על ניצחונו, מצפה לעבוד יחד". בתוך כך דווח כי נשיא ארצות הברית יתקשר במהלך סוף השבוע לברך את נתניהו.