בחירות 2022

152 מצביעים: סיפורה של המפלגה שקיבלה הכי מעט קולות בבחירות

הבחירות מאחורינו, גוש הימין ניצח בגדול ונתניהו ישוב בקרוב למשרד ראש הממשלה וגוש השמאל עוד מלקק את הפצעים. הרבה מפלגות לא עברו את אחוז החסימה, יצאנו לבדוק מה סיפורה של המפלגה הקטנה ביותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/22 22:37 יא בחשון התשפג

152 מצביעים: סיפורה של המפלגה שקיבלה הכי מעט קולות בבחירות
בני אלבז, צילום: Flash90

אז הבחירות מאחורינו ויש מנצחים ומפסידים: אבל מה קורה במפלגות הקטנות, אלה שלא עברו את אחוז החסימה ואפילו לא תכננו לעבור. אז כמובן שבין המפלגות שלא עברו יש שמות מוכרים כמו מרצ, הבית היהודי ובל"ד, וגם המפלגות של ירון זליכה, אביר קארה וצעירים בוערים של הדר מוכתר לא היו קרובות לעבור, אבל מי הייתה המפלגה הקטנה ביותר ומה הסיפור שלה? אז הנה הסיפור של מפלגת - כוח להשפיע.

הזמר ואמן הלחימה 

את מפלגת כוח להשפיע מובילים שני שמות יחסית מוכרים, בראש הרשימה עומד זמר הבית לשעבר של מפלגת ש"ס בני אלבז וחבר בה גם אמן הלחימה, איש הימין חיים גוזלי. מטרתה העיקרית של המפלגה הוא מלחמה ב-'הוצאה לפועל'. 

"ב-55 שנה האחרונות, מאז-1967, צמח והתפשט ארגון צללים שהצליח להשיג גישה לכל חשבונות הבנק ומאגרי המידע הרגישים ביותר של כל אזרחי ישראל. עם השנים הארגון הלך וגדל והיום הוא מונה כבר אלפי חיילים נאמנים. בכל יום חייליו של הארגון נכנסים לבתים של אזרחים ישראלים תמימים וגוזלים מהם את כל רכושם, נוטלים את חופש התנועה שלהם והופכים אותם לעבריינים נזקקים תוך הפרה בוטה של כל זכויות הפרט הבסיסיים" אמרו בתשדיר של המפלגה.

"יותר מכל ארגון טרור אחר בהיסטוריה"

הם ממשיכים וטוענים: "בעשרות השנים האחרונות פגע וממשיך לפגוע ארגון זה במיליוני ישראלים תוך שימוש באיומים, הפעלת סנקציות ושיטות אשר מהוות השראה לכל ארגוני הפשע בישראל. המשטרה והצבא לא נלחמים ולא פועלים כנגד הגוף הזה מהסיבה הפשוטה, ארגון זה נוסד והתפתח בחסות החוק, הידוע לשמצה בשם "הוצאה לפועל". ביטוי כל כך חיובי לגוף שגרם לסבל, פחד, בושה ופוסט טראומה למיליוני אזרחים בישראל, יותר מכל ארגון טרור אחר בהיסטוריה.

חיים גוזלי

חיים גוזלי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פרשו והעבירו את התמיכה לבן גביר

אותיות המפלגה היו זך והיא כאמור קיבלה רק 152 קולות. אבל צריך לדון את המפלגה לכף זכות, ייתכן והייתה מקבלת יותר קולות אם לא הייתה פורשת מהמירוץ כמה ימים לפני שהבחירות יצאו לפועל. מנהיגי המפלגה אלבז וגוזלי הודיעו כי הם מעבירים את תמיכתם לחבר הכנסת איתמר בן גביר, אך ביום הבוחר הפתק שלהם כאמור היה בקלפי ו-152 איש גם בחרו במפלגה.

אלבז, בעבר זמר הבית של ש"ס ומקורב של אריה דרעי, הוצב במקום ה-26 במפלגה בבחירות לכנסת ה-15. בהמשך כיהן בחבר מועצת נס ציונה מטעמה של ש"ס והוביל את האופוזיציה בעיר. בבחירות הקודמות הודיע כי הוא מעביר את תמיכתו למפלגתו של בן גביר ובתחילת מערכת הבחירות הנוכחית הקים כאחומר את מפלגת 'כוח להשפיע' איתה פרש מהבחירות והעביר את תמיכתו שוב לבן גביר.