בחירות 2022

גוש חוסם: חברי הכנסת מהליכוד שמתאחדים לקראת חלוקת התיקים

נתניהו שואף למשא ומתן מהיר בין המפלגות במטרה להקים ממשלה כבר ביום השבעת הכנסת. מלבד האתגרים מול המפלגות החברות בקואליציה, נראה כי גם חברי הכנסת מהליכוד עלולים לאתגר את הקמת הממשלה המהירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/22 18:19 יא בחשון התשפג

גוש חוסם: חברי הכנסת מהליכוד שמתאחדים לקראת חלוקת התיקים
הליכוד , צילום: Gili Yaari/Flash90

נצחון הימין בבחירות: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו רוצה להקים ממשלה מהר ככל הניתן, לצורך כך מונה ירירב לוין לעמוד בראש צוות המשא ומתן של הרכבת הקואליציה. אמנם מפלגות הקואליציה שידרו על אותו גל לאורך כל מערכת הבחירות ונראה כי ראשי המפלגות מתואמים אבל ייתכן שכעט, עם הקמת הממשלה יגיעו המתחים כשנתניהו יצטרך להחליט על חלוקת תיקי הממשלה.

​​​​​​​

לא רק מחוץ לליכוד מחכים לצוות המשא ומתן אתגרים. בערוץ 12 מפרסמים כי בתוך הליכוד מתארגנת קבוצה של חברי כנסת, בעיקר ותיקים שרוצים להתאגד יחד על מנת שלכל אחד מהם יהיה כמה שיותר כוח בעת חלוקת התיקים בתוך הליכוד.

חברי הכנסת שמתאגדים יחד

בין חברי הכנסת כך על פי דיווחה של דפנה ליאל, ישראל כ"ץ, דודי אמסלם ודוד ביטן. כ"ץ כך על פי הדיווח שואף לשוב להיות שר האוצר, תפקיד אותו מילה בממשלת נתניהו האחרונה. כ"ץ רואה עצמו כאחד מחברי הכנסת הבכירים של הליכוד למרות שנידרדר קצת בפריימריז האחרונים, בעבר כיהן גם כשר החוץ לתקופה קצרה וכשר התחבורה. אמסלם כבר הצהיר בעבר כי הוא לא יכנס לממשלה אם לא ימונה לתפקיד שר המשפטים, שם הוא מתכנן רפורמות רבות. גם דוד ביטן מעוניין בתפקיד בכיר מה שמסביר את התאגדות חברי הכנסת. באגף הליכודי ישנו גם את דני דנון שעל פי פרסומים שואף להיות יושב ראש הכנסת ולא מוכן להתפשר בנושא. בכל מקרה, בתוך הליכוד צפויה חלוקת התיקים לעורר סערות לא מעטות ונתניהו יהיה חייב ללכת בין הטיפות.

ב"ידיעות אחרונות" פורסם ביום שישי כי דני דנון, מספר 15 בליכוד, העביר מסר שאינו משתמע לשני פנים, כי אין לו כוונה לוותר על תפקיד יו"ר הכנסת. מקורבים לחבר הכנסת לשעבר אומרים כי הוא רציני ונחוש מאוד בנושא. "דנון רואה בעצמו את האדם המתאים ביותר לתפקיד היו"ר, ואם לא יקבל אותו", אומרים המקורבים, "הוא עלול להיות מקור של בעיות לא פשוטות עבור ניהול הקואליציה". 

הדרישות של בן גביר למשרד לביטחון פנים

גם מול שאר המפלגות לא יהיה לצוות המשא ומתן חיים קלים. בן גביר כבר הצהיר מספא פעמים שהוא מעוניין בתפקיד השר לבטחון פנים ולא נראה כי הוא מתכוון לסגת. גם מול סמוטריץ' במעקבות התחזקות הציונות הדתית בבחירות רואה בעצמו מועמד לשר בכיר מאוד כשעל הפרק עומדים תפקידי הביטחון, האוצר והחינוך. 

לבן גביר כך על פי הדיווח בערוץ 12 כבר יש תוכניות למשרד לביטחון הפנים, שאם הן לא יתקבלו הוא עשוי לעשות בעיות להקמת הממשלה. 
בן גביר מתכנן להוסיף אלפי שוטרים, להעלות דרמטית את המשכורות לשוטרים בדרגת רפ"ק, לשנות את הנוהל המשטרתי לפתיחה באש ולהחמיר את הענישה בתחום הפרוטקשן. אם הוא לא יקבל את הדרישות האלו, הוא בעצמו יחשוש מלהיכנס למשרד, לנוכח הציפיות הגבוהות ממנו.