באיראן מודים: מכרנו מלט"ים מתאבדים לרוסיה

לאחר הדיווחים בעולם על שימוש של מלט"ים איראנים בשירות צבא רוסיה במלחמה ברוסיה. שר החוץ האיראני הודה כי אכן נמכרו אמצעי לחימה לרוסיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/22 19:43 יא בחשון התשפג

באיראן מודים: מכרנו מלט"ים מתאבדים לרוסיה
אוקראינה, צילום: shutterstock

הסיוע האיראני לרוסיה: אין ספור שמועות והוכחות כי רוסיה רכשה נשק מאיראן על מנת להשתמש בו במלחמה באוקראינה. היום (ש') נציג רשמי של הממשל האיראני הודה כי אכן איראן מכרה נשק לרוסיה אך סייג ואמר כי הנשק נמכר לפני המלחמה ולא נמכר לאחריה. 

חוסין אמיר עבדאללהיאן, שר החוץ של ממשלת איראן אישר הבוקר לראשונה כי מדינתו העבירה מל"טים מתאבדים לרוסיה, אך אמר: "נתנו לרוסיה מספר מוגבל של מל"טים, חודשים לפני המלחמה". בהמשך אמר השר כי משלחת איראנים הגיעה לאוקראינה על נת לספק תשובות אך זו חזרה עוד לפני המפגש: "הסכמנו לבקשת שר החוץ של אוקראינה לספק לכך ראיות, ומשלחת איראנית הגיעה לשם כך למדינה אירופאית לפני כשבועיים, אך המשלחת האוקראינית לא הגיעה בשל הלחץ של האמריקנים והגרמנים".

ג'סטין קראמפ, מומחה צבאי ומנכ"ל חברת ייעוץ מודיעיני, מספר על ייתרונות הכטב"מים האיראנים ומסביר למה הם משפיעים על המלחמה באוקראינה והיתרון העיקרי שלהם, שקשה לזהות אותם: "הם עפים נמוך ואפשר לשלוח אותם בגלים, מה שהופך אותם להרבה יותר קשים ליירוט".

דבריו של הבכיר האיראני:

הרצוג הציג לביידן הוכחות לנשק האיראני באוקראינה

נשיא המדינה הציג לביידן בפגישתם בבית הלבן תמונות בהם ניתן לראות כטב"מי נפץ מסוג "שאהד-136" שהוכנו לשיגור במסגרת תרגיל שהתקיים באיראן בדצמבר 2021. בתמונה נוספת ניתן לראות את אותו דגם כטב"ם כפי שנפל במסגרת הלחימה באוקראינה.

חרף ההכחשות האיראניות והניסיונות לטשטש את החותם האיראני ע"י הטבעת כיתובים ברוסית, ניתן לראות בתמונות כי מייצבי הכטב"מים זהים במבניהם, ממדיהם, ואופן מספורם. כמו כן, ניתן להשוות בין מנוע הכטב"ם מתוצרת איראנית אשר הוצג במסגרת תערוכה באיראן באוקטובר 2014, לבין מנועי הכטב"מים שהופלו באוקראינה ולקבוע כי מדובר באותו מנוע, המשולב בכטב"מי "השאהד -136".