"שאהד-136" | הרצוג יציג הוכחות לביידן: רוסיה משתמשת בנשק איראני

במהלך ביקורו הרשמי בארצות הברית, יחשוף נשיא המדינה בפני עמיתיו הוכחות לכך שרוסיה משתמשת בכט"במים איראניים באוקראינה. "בכל איזור בו יש הרג, סבל ושנאה, שם היא נמצאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/22 18:33 ל בתשרי התשפג

"שאהד-136" | הרצוג יציג הוכחות לביידן: רוסיה משתמשת בנשק איראני
צילום: חיים צח, לע"מ

ביקור הנשיא הרצוג בארצות הברית: נשיא המדינה יצחק הרצוג יחשוף בפגישותיו במהלך ביקורו הרשמי בארצות הברית הוכחות לשימוש של כלי טיס בלתי מאוישים איראניים בשטחי הלחימה באוקראינה. במהלך השבועות האחרונים עדים לכך שאמצעי לחימה איראניים מתקדמים מופעלים כנגד אזרחים חפים מפשע באוקראינה. 

ההוכחות שהרצוג יציג לאמריקאים

נשיא המדינה יציג את התמונות המצורפות לגורמים המדיניים עמם יפגש, בהם ניתן לראות כטב"מי נפץ מסוג "שאהד-136" שהוכנו לשיגור במסגרת תרגיל שהתקיים באיראן בדצמבר 2021. בתמונה נוספת ניתן לראות את אותו דגם כטב"ם כפי שנפל במסגרת הלחימה באוקראינה.

חרף ההכחשות האיראניות והניסיונות לטשטש את החותם האיראני ע"י הטבעת כיתובים ברוסית, ניתן לראות בתמונות כי מייצבי הכטב"מים זהים במבניהם, ממדיהם, ואופן מספורם. כמו כן, ניתן להשוות בין מנוע הכטב"ם מתוצרת איראנית אשר הוצג במסגרת תערוכה באיראן באוקטובר 2014, לבין מנועי הכטב"מים שהופלו באוקראינה ולקבוע כי מדובר באותו מנוע, המשולב בכטב"מי "השאהד -136".

"הנשק האיראניים משחקים תפקיד מרכזי בערעור היציבות העולמית"

נשיא המדינה הרצוג: "פעם נוספת איראן מוכיחה שלא ניתן לסמוך עליה ושבכל איזור בו יש הרג, סבל ושנאה – שם היא נמצאת. כלי הנשק האיראניים משחקים תפקיד מרכזי בערעור היציבות העולמית, ועל הקהילה הבינלאומית להפיק את הלקחים – עכשיו ובעתיד. עם איראן יש לדבר בשפה אחת – נחושה, מאוחדת וחסרת פשרות. כפי שאנחנו לומדים שוב ושוב, על כל היסוס בעניינה, משלמים מחיר".

הרצוג

הרצוג צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

עוד מוסיף הרצוג: "בחודשים האחרונים המשטר האיראני מראה בפני המערב את אופיו האמיתי, שישראל מכירה כבר שנים רבות. לא ניתן להתעלם מכך שהמשטר באיראן נוהג באלימות כלפי אזרחיו שלו ופועל לדיכוי אכזרי במחאת החיג'אב תוך הפרת זכויות אדם בוטה".