יאיר גולן על ניצחון הימין בבחירות: "רצחו וירשו"

סגן השרה ממפלגת מרצ שלא עברה את אחוז החסימה, התבטא בחריפות נגד תוצאות הבחירות, וקישר אותן ליום השנה של רצח יצחק רבין ז"ל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/11/22 11:32 י בחשון התשפג

יאיר גולן על ניצחון הימין בבחירות: "רצחו וירשו"
גולן, צילום: Miriam Alster/Flash90

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25 הציגה אתמול (ה') את התוצאות הסופיות והלא רשמיות לבחירות. גוש הימין הגיע ל-64 מנדטים: הליכוד עם בנימין נתניהו זכתה ל-32 מנדטים, הציונות הדתית של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שקיבלה 14 מנדטים, ש"ס עם 11 ויהדות התורה עם 7 מנדטים. כמו פרופסור אסא כשר אתמול, גם יאיר גולן לא מרוצה מתוצאות הבחירות. 

"היום לפני 27 שנים, זוכרים? רצחו וירשו", כתב הבוקר גולן בחשבון הטוויטר שלו, וקשר את רצח רבין לניצחון הימין. עבור גולן מדובר במפלה גדולה שהחלה עוד בהפסד לראשות מרצ מול זהבה גלאון, מפלה שהמשיכה בכך שמרצ לא עברה את אחוז החסימה. 

צילום מסך מטוויטר

"תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי"

כאמור, מרצ לא עברה את אחוז החסימה, ויו"ר המפלגה גלאון, אשר קיוותה לשוב לקדנציה נוספת בכנסת, נאלצה להודות: "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ. תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי.
 
גלאון אמרה בסרטון שפרסמה לבוחריה כי לצערה הבוחרים של מרצ קנו את קמפיין "המפלגה הגדולה" והעדיפו לחזק את יאיר לפיד מול בנימין נתניהו. "בגלל שלקחתי על עצמי את המשימה הזאת, אני רוצה להגיד את זה הכי ברור - האחריות היא כמובן גם עלי".

"הניצחון של הצד הימני, עם השותפים הגזעניים והמדכאים - הוא לא באמת ניצחון. יש מספר שווה של ישראליות וישראלים בצד אחד ובצד השני, שמאמינים בשוויון, בזכויות אדם, בסיום הכיבוש ובצדק חברתי. כי תראו מה קורה בכל המדינות בעולם שעוברות עכשיו גל של ניאו פאשיזם נעמדת מולם רוח אנושית גדולה, שמקורה ברעיון - שכל בני האדם נולדו שווים. ואף כהניסט, אף פאשיסט, אף גזען הומופוב ושובניסט לא יכבה את הרוח הזאת".

לסיום הוסיפה כי "הערכים ההומינסטים לא נעלמים בגלל 3,800 קולות שבחרו בפתק הלא נכון. הם לא נחסמים בידי שום אחוז חסימה - אנחנו נמשיך להילחם, ובסוף ואנחנו ננצח.