סמוטריץ' תוקף: אנשים כמו אסא כשר מתגלים בעיקר כטיפשים גמורים

בפוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו ניתח יו"ר הציונות הדתית את ההשתלחות של פרופרסור אסא כשר בציבור מחנה הימין, וכתב כי דבריו בעיקר מעציבים אותו: "הפחדים המופרכים האלה גרמו לכם לאבד את הדרך עד כדי כך שהעדפתם לחבור לתומכי הטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/22 10:49 י בחשון התשפג

סמוטריץ' תוקף: אנשים כמו אסא כשר מתגלים בעיקר כטיפשים גמורים
בצלאל סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרופסור אסא כשר, פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, וממחברי רוח צה"ל וזוכה פרס ישראל, הוא אחד מהאנשים שלא כל כך מרוצים מתוצאות הבחירות בישראל. אתמול בפוסט ארוך בפייסבוק הוא הסביר את עמדתו וכתב בין היתר כי בעם ישראל ישנן שתי מוטציות, חרדית ולאומנית. הפוסט הוסר על ידי פייסבוק בשל התוכן והשפה, ובהמשך כתב הפרופסור כי מי שרוצה את תוכן הפוסט יוכל לקבלו במייל. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שרשם הישג גדול של 14 מנדטים, הגיב לדברים של אסא כשר. 

הפחדים המופרכים האלה גרמו לכם לאבד את הדרך

סמוטריץ' פתח וכתב באריחות ל"אחיי בשמאל", כי הפוסט של כשר בעיקר מעציבו אותו, משלל סיבות:

  • כי הוא חסר אחריות ומסוכן בטירוף.
  • כי הוא מלמד על בורות עצובה וזו מייצרת פחד.
  • כי הוא תוצר של שנים של הסתה שאתם עושים לימין ולדתיים.
  • כי בניתם לכם דמון דמיוני בראש. הפוליטיקאים, "אנשי הרוח" והתקשורת שלכם פמפמו אותו כדי לנגח אותנו, ועכשיו אתם משכנעים את עצמכם שאנחנו באמת כאלה ומבקשים לשבור את הכלים.
  • כי הוא מתחבר לתחושה כללית שמלווה אותי כבר כמה וכמה שנים שאתם מנסים למנוע דיון באמצעות השחרה וסתימת פיות.
  • כי התחושות והפחדים המופרכים האלה גרמו לכם לאבד את הדרך עד כדי כך שהעדפתם לחבור אפילו לתומכי הטרור והאויבים שלנו בבל"ד.
  • כי אי אפשר לברוח כשקוראים את הפוסט הזה מהתחושה שאיבדתם את האחריות והסולידריות.
  • כי אנחנו לעומתכם, גם כשהבאתם את אש"ף מתוניס וחימשתם אותו ומסרתם לו חבלי מולדת והבאתם עלינו אלפי הרוגים ופצועים, וגם כשגרשתם אותנו מהבית, וגם כשהקמתם ממשלה נוראה שנשענה על תומכי טרור - לא העלנו בדעתנו מעולם לפרק את השותפות איתכם.
  • כי אנשים כמו אסא כשר - רציתי להעריך את חכמתם ויושרתם ומוסריותם - מתגלים כעת כחסרי אחריות לאומית, יושרה אישית ומוסר מינימלי, ובעיקר כטיפשים גמורים.
  • כי עכשיו מתברר שלאורך שנים נתנו כאן לנסח את הקוד האתי של צה"ל לאנשים שמתברר שהסרגל האתי והמוסרי שלהם מעוות לחלוטין.

צילום: הפוסט שהוסר |

"אתם מבינים כמה מגוחכים אתם נשמעים?!"

לאחר ההסבר הארוך, הוסיף סמוטריץ מספר תהיות: "אתם מבינים כמה מגוחכים אתם נשמעים?! זה בערך כמו שאנחנו היינו טוענים בתקיפות שלו אתם הייתם מנצחים ומקימים ממשלה הייתם מכריחים את כולנו לאכול חזיר, אוסרים עלינו לאכול כשר, לשמור שבת ולהינשא כדת משה וישראל. זו בערך רמת האמינות של הטיעונים והפחדות שלכם עכשיו.

העם אמר את דברו ואנחנו קיבלנו מנדט לקדם את מה שאנחנו מאמינים שנכון וטוב למדינת ישראל. אנחנו בהחלט הולכים לממש את המנדט הזה אבל גם אתם יודעים שההפחדות שלכם חסרות בסיס. שאף אחד לא הולך להחריב את הדמוקרטיה, או לכפות עליו לשנות את אורחות חייו.

אפשר בהחלט להבין את התסכול והאכזבה וזה בדיוק מה שאנחנו הרגשנו לפני שנה וקצת. אבל בואו לא נגזים. אנחנו באים לעשות המון טוב למדינת ישראל. מספיק עם חוסר האחריות הזה. מספיק עם הבכי והנהי. זה הרסני לכולנו".

"הציבור שלא באמת מכיר - מאמין להם"

סמוטריץ' סיים את דבריו בכך שכתב שאולי בשמאל "לא באמת מאמינים בשטויות האלה שאתם כותבים עכשיו. אולי זה בעצם רק חלק מהמשחק, המשך של אותה שיטה, של ניסיון שלכם לעשות לנו דה לגיטימציה ולמנוע מאיתנו להקים ממשלה ולקדם את מה שבשבילו קיבלנו מנדט. ואולי זה גם וגם: פוליטיקאים ואנשי תקשורת חסרי אחריות משקרים, מאיימים ומפחידים במודע, כדי להשחיר את היריבים הפוליטיים שלהם, והציבור שלא באמת מכיר - מאמין להם בתמימות שזו האמת ונכנס להיסטריה.

כך או כך, אנשים אחים אנחנו, ומשפחה כידוע לא בוחרים וגם לא באמת אפשר להחליף. אז בואו נכיר קצת יותר אחד את השני, נפיג את הבורות ונשבור את מחסום הפחד. כנראה גם אז לא נסכים על הכל ונמשיך להתווכח ולריב, אבל לא נפרק חלילה את החבילה ולא נחריב את הבית רק כי אנחנו חושבים אחרת.

(סמוטריץ' לרב דרוקמן: "המשימה הגדולה שלנו להיות כתובת לכולם")