מנהיגים בעולם מברכים את נתניהו: "זמנים קשים מצריכים מנהיגים חזקים"

תוצאות הבחירות כבר ברורות והימין בראשות נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. בעולם מסקרים בהרחבה את השותפות עם בן גביר | מנהיגי העולם מתחילים לברך את נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 20:56 ט בחשון התשפג

מנהיגים בעולם מברכים את נתניהו: "זמנים קשים מצריכים מנהיגים חזקים"
מודי ונתניהו, צילום: Avi Ohayon/GPO

ניצחון הימין בבחירות: תוצאות הבחירות הסופיות התפרסמו הערב (ה') וגוש הימין בראשות בנימין נתניהו נחל ניצחון גדול. בעולם עוקבים אחר מערכת הבחירות בישראל ולאחר ניצחון הימין, מסקרים בהרחבה גם את השותפים החדשים בממשלה כשבמוקד כמובן, איתמר בן גביר. גם מנהיגי העולם החלו לברך את נתניהו.

הראשון לברך הוא ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, אורבן מנהיגה השמרן והדומיננטי נחשב לקרוב יחסית לנתניהו וכך גם נראית הברכה שלו, בטוויטר כתב אורבן תוך שהוא מפרסם תמונה שלו אוחז באוטוביוגרפיה החדשה של נתניהו: "איזה ניצחון ענק" כותב אורבן, "זמנים קשים מצריכים מנהיגים חזקים, ברוך שובך"

ראש ממשלת הודו מברך את נתניהו ונפרד מלפיד

גם ראש ממשלת הודו כתב ברכות לנתניהו ועוד בעברית: "מזל טוב ידידי נתניהו על הצלחתך בבחירות. אני מצפה להמשיך במאמצים המשותפים שלנו להעמקת השותפות האסטרטגית בין הודו וישראל". מודי גם הודה לראש הממשלה היוצא לפיד וכתב גם לו בעברית: "תודה לך יאיר לפיד על תרומתך החשובה לשותפות האסטרטגית של הודו וישראל. אני מקווה להמשיך את חילופי הרעיונות הפוריים שלנו לתועלת ההדדית של עמינו".

גם שגריר ארצות הברית בישראל בירך את נתניהו על הניצחון וכתב על שיחתו עם נתניהו: "בירתכתי אותו על ניצחונו, מצפה לעבוד יחד". בתוך כך דווח כי נשיא ארצות הברית יתקשר במהלך סוף השבוע לברך את נתניהו.

בתקשורת העולמית מזכירים את בן גביר

גם בעיתונות העולמית מסקרים בהרחבה את ניצחונות של נתניהו. בעיתון הגרדיאן הבריטי נכתב: "תוצאת הבחירות מסמנת תפנית חדשה ומסוכנת בפנייה ימינה של ישראל". בהמשך הכתבה מוסיפים בעיתון: "הפוליטיקה הישראלית זזה ימינה במשך עשרות שנים, אבל הקואליציה החדשה הזו יכולה ללכת רחוק יותר מכל בעבר".

העיתונות העולמית

העיתונות העולמית צילום: shutterstock

בניו יורק טיימס הרחיבו על שותפיו של נתניהו בן גביר וסמוטריץ' וכתבו: "ברית של שתי מפלגות אולטרה לאומיות דתיות, עוצמה יהודית וציונות דתית, תהווה את הגוש השלישי בגודלו בפרלמנט הישראלי הבא, ותעניק לימין הקיצוני כוח, והשפעה. התקדמותה של עוצמה יהודית נמנעה בעבר על ידי מפלגתו של מר נתניהו, הליכוד. כעת, מר נתניהו צפוי להכניס אותם לממשלתו".