"נחזיר עטרה ליושנה": מועמד עוצמה יהודית שיתף תמונה של שני רבנים ראשיים דתיים לאומיים

ברקע הפרסום על הסכם עם ש"ס בעניין מינוי הרבנים הראשיים ותיק הדתות כאשר לפי ההסכם הרב הספרדי הראשי יהיה חרדי והאשכנזי דתי לאומי, אליהו פרסם תמונה של סבו ושל הרב שפירא וכתב "נחזיר עטרה ליושנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 13:10 ט בחשון התשפג

"נחזיר עטרה ליושנה": מועמד עוצמה יהודית שיתף תמונה של שני רבנים ראשיים דתיים לאומיים
צילום: פלאש 90

הדיל בין ש"ס לציונות הדתית: עיתונאי כיכר השבת, ישי כהן, דיווח הבוקר (ה') כי אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' צפויים להגיע להסכמה בעניין המשרד לשירותי הדת. כהן כתב כי המתווה יהיה כזה: שר הדתות יהיה ממפלגת ש"ס ואיתו בתפקיד סגן השר - חבר כנסת מהציונות הדתית. רבנים ראשיים: הראשון לציון - חרדי. הרב הראשי האשכנזי - דתי לאומי.

בעקבות הדיווח, מועמד עוצמה יהודית, הרב עמיחי אליהו  צייץ ברשת החברתית: "בעזרת ה' נחזיר עטרה ליושנה" וצירף של תמונה של סבו, הראשון לציון לשעבר, הרב מרדכי אליהו זצ"ל והרב הראשי האשכנזי וראש ישיבת מרכז הרב לשעבר, הרב אברהם שפירא זצ"ל שניהם כאמור קרובים יותר לציונות הדתית.

מקורב בכיר לרב עמיחי אליהו ששוחח עם חדשות כיפה, התייחס לרצונו של אליהו למנות שני רבנים ראשיים דתיים לאומיים ואמר כי "בנפשו הדבר".

התנגד לעליה להר הבית. הרב מרדכי אליהו

הרב מרדכי אליהו צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

שרקי: "ד"ש לש"ס", אליהו: "חבל על הניסיון לסכסך"

בעקבות הציוץ, עקץ העיתונאי הסרוג, יאיר שרקי וכתב: "ד"ש לש"ס". אליהו השיב לשרקי וכתב: "אני אוהב את הרב עובדיה יוסף זצ"ל ואת מפלגת ש"ס. נעבוד בשיתוף פעולה, חבל על הניסיון לסכסך".

בלשכת הרב עמיחי אליהו מיהרו להכחיש את הדברים ואמרו כי אין שום כוונה למנות שני רבנים ראשיים מהמגזר הדתי לאומי וכי הכוונה של עמיחי אליהו היא למנות רב ראשי ציוני דתי - ספרדי או אשכנזי. 

הרב אברהם שפירא

הרב אברהם שפירא צילום: פלאש 90

"אין שום מתווה מוסכם"

בם בציונות הדתית מכחישים על סיכומים בנושא, כאשר בתגובה גורם בציונות הדתית מסר לחדשות כיפה כי: "אין שום מתווה מוסכם. משרד הדתות וההשפעה על אופייה וזהותה היהודית של המדינה הם קריטיים עבורנו ובליבת העשייה של הציונות הדתית. הכל יעלה במו"מ הקואליציוני".

השר לשעבר כהנא עקץ: "כשאתה כותב 'רב דתי לייט', אתה מוכן גם לתת כמה שמות לדוגמא?"

ישי כהן הוסיף בדיווח שלו כי "כש"אין חשש לרב ראשי דתי לייט". השר לשירותי דת לשעבר, מתן כהנא, תקף עיתונאי החרדי: "ישי, כשאתה כותב 'רב דתי לייט', אתה מוכן גם לתת כמה שמות לדוגמא? די מעניין לשמוע איזה רב עם כיפה סרוגה נחשב בעיניך 'דתי לייט'. אני גם תוהה האם כלל חברי הקואליציה העתידית יסכימו איתך".