בחירות 2022

בעקבות תלונת בן גביר: שלושה חשודים נעצרו בחשד להפצת הודעות פייק

יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבה לחקירה שלושה בני משפחה בחשד להפצת הודעות SMS המטעות את הציבור וקוראות להצביע בקלפי למפלגת עוצמה יהודית עם אות שגוייה בפתק הקלפי ביום הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 08:54 ט בחשון התשפג

בעקבות תלונת בן גביר: שלושה חשודים נעצרו בחשד להפצת הודעות פייק
צילום: ללא

יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבה לחקירה שלושה בני משפחה בחשד להפצת הודעות SMS המטעות לכאורה את הציבור וקוראות להצביע בקלפי למפלגת עוצמה יהודית, בראשות איתמר בן גביר, עם אות  שגוייה בפתק הקלפי.

על פי החשד, במהלך יום הבחירות הופצו מאות אלפי הודעות SMS ע"י שני הורים ובנם, תושבי אזור המרכז אשר ניהלו קמפיין בחירות לטובת מפלגה שהתמודדה בבחירות. בנוסח ההודעה נכתב: "הגיע זמן בן גביר, צריך ימין חזק. הצבע ב' !!!! אנחנו על הגל. כל קול קובע!"

צילום: ללא

עם קבלת התלונה החלו חוקרי הסייבר באמצעות אמצעים טכנולוגים להתחקות אחר מפיצי ההודעה, אתמול לאחר שאותרו, הם עוכבו לחקירה באזהרה בחשד להעברת מידע כוזב סעיף 3 לחוק המחשבים, ניסיון לקבלת דבר במרמה והפרעה לבחירות 197 לחוק העונשין. בתום החקירה שוחררו השלושה בתנאים מגבילים.

בן גביר כועס על נתניהו

בן גביר כועס על נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בן גביר הגיש תלונה: בבית היהודי מכחישים

כזכור, יו"ר ראש עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיש ביום הבחירות תלונה במשטרה נגד איילת שקד ועתר נגדה לוועדת הבחירות, זאת בטענה כי מפלגתה הפיצה הודעות פייק, לפיהן פתק הבחירות של עוצמה יהודית עם האות ט', הוא הפתק ששייך למפלגתה, הבית היהודי. 

שקד

שקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"איילת שקד מנסה בשארית כוחותיה לפגוע בגוש הימין - ומפיצה כעת הודעות פייק לפיו פתק הבחירות של עוצמה יהודית הוא הפתק שלה", מסר בן גביר, "זהו שקר מוחלט, פתק ההצבעה של הציונות הדתית-עוצמה יהודית הוא ט'. שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומנסה להפיל את הימין, כפי שעשתה בשנה האחרונה". במפלגת הבית היהודי הכחישו את הדברים, "נבהיר כי ההודעות מטעם V22 אשר עולה מהן כי מי שרוצה להצביע לבן גביר שיצביע ב׳ - אינן מטעם הבית היהודי".