בחירות 2022

"שלוש הדמויות החתומות על ניצחון": הפרשן החרדי מפתיע על הצלחת ש"ס

אחת ההפתעות הגדולות בבחירות היא מפלגת ש"ס שעברה בוודאות את רף עשרת המנדטים. ברשת חוגגים, מפרגנים וגם מצביעים על הסיבות להצלחה הגדולה: "החזירו את המסורתיים לש"ס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 13:10 ח בחשון התשפג

"שלוש הדמויות החתומות על ניצחון": הפרשן החרדי מפתיע על הצלחת ש"ס
צילום: Flash90

אחת מהפתעות הבחירות: מערכת החירות שהגיע אמש (ג') לסיומה הביאה איתה הרבה דרמות והפתעות כשבראש ובראשונה נראה כי בנימין נתניהו חוזר לכס ראש הממשלה. הפתעות נוספות הגיעו מההצלחה של הציונות הדתית ומרצ שלא עוברת את אחוז החסימה. אבל מי שבשקט בשקט עשתה הישג ענק במחינתה היא ש"ס. 

מפלגתו של אריה דרעי, אחת המרכזיות בגוש הימין עומדת כיום על לפחות 11 מנדטים והיד עוד נטויה. ברשת רבים מפרגנים להצלחת המפלגה ומשבחים את התגייסות הפעילים ואת הקמפיין הפוזטיבי בו השתמשה המפלגה.

דרעי

דרעי חוגג, אמש צילום: Yossi Zamir/Flash90

"הניצחון של ש"ס רשום על שמם": הפרשנות המפתיעה לניצחון

הבוקר הסביר פרשן אתר 'כיכר השבת', ישי כהן את מצבה של ש"ס כשהוא מזכיר כי רק לפני מספר שנים הספידו את המפלגה: "המנדט ה-11 של ש"ס נראה בונקר. צריך לקרות משהו בלתי צפוי שתרד ל-10. שוב, למי ששכח, מפלגה שלפני תשע שנים הספידו אותה. דרעי אמר שהוא מעדיף 7 והעיקר שיהיה גוש של 61. קיבל גם גוש (כנראה 64) וגם 11 מנדטים".

כהן מוסיף ומסביר את הצלחת המפלגה ותולה את ההצלחה על כמה דמויות מאוד מפתיעות שלא כל כך מוכרות בציבור הרחב. הדמויות הם הרבנים: זמיר כהן, יגאל כהן ושניר גואטה שמאוד פופולריים בקרב הציבור המסורתי והחוזרים בתשובה. "אריה דרעי למד בחודשים האחרונים על הכוח המטורף שלהם בקרב הצעירים המסורתיים. ברשתות החברתיות" כותב כהן ומוסיף: "הוא הזעיק אותם. הם נרתמו. יצאו לעצרות. דיברו בשפת הצעירים. החזירו את המסורתיים לש"ס. הניצחון של ש"ס רשום על שמם".

ברשת מגיבים להצלחה: "הקמפיין הטוב ביותר בבחירות"

עוד אנשים ברחבי הרשת הגיבו להישג של ש"ס. איציק סודרי, אחד ממובילי הקמפיין של ש"ס חזה את התפוררות מרצ כשכתב לאחר תקרית ביזוי התפילין: "הסיפור מאוד פשוט, הם הכריזו מרד על בורא עולם ובורא עולם הודיע להם מי בעל הבית"

גם אשת הדיגיטל לי מלאך ציינה את הקמפיין של ש"ס כאחד הגורמים להישג הגדול: "מבחינה שיווקית נטו - ש״ס לדעתי עם הקמפיין הטוב ביותר בבחירות, חיובי, פרקטי ונוגע בקהל היעד בול". אריה ארליך, עורך המגזין משפחה ציין עוד סיבה להישג של ש"ס כשאמר: "למעלה מ-10,000 חרדים אשכנזים ערקו לש"ס".