בחירות 2022

ארגון השמאל שעודד ערבים להצביע מתוסכל מהתוצאות: "משהו כאן לא עובד"

ארגון 'עומדים ביחד' שפעל בשבועות האחרונים לעודד את אחוז ההצבעה בקרב המגזר הערבי פרסם הודעה שמבקרת את התנהלות השמאל "השמאל הקיים, המבנים הפוליטיים הקיימים, לא מצליחים לייצג את הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 23:35 ז בחשון התשפג

ארגון השמאל שעודד ערבים להצביע מתוסכל מהתוצאות: "משהו כאן לא עובד"
פעילי עומדים ביחד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

אכזבה בשמאל מתוצאות המדגמים: אחרי פרסום תוצאות מדגמי הבחירות אחד הארגונים האזרחיים מביע תסכול עמוק מהשמאל, הארגון פעל בשהועות האחרונים לעודד אזרחים ערבים לצאת ולהצביע על מתנת לעלות את אחוזי ההצבעה במגזר, במטרה להעביר אותן את אחוז החסימה ולסייע לגוש השמאל. בארגון אף עמדו בפני עתירה שהגישה הליכוד לבג"צ במטרה למנוע את הפעילות וניצחו בה. 

"משהו כאן לא עובד. השמאל הקיים, המבנים הפוליטיים הקיימים, לא מצליחים לייצג את הציבור"

כעת, עם התבהרות תוצאות הבחירות בארגון מסכמים את תוצאות הבחירות בתחושת כישלון, "לפי המדגמים, תוצאות הבחירות הן קשות ומפחידות. אנחנו יודעים שהמון אנשים בארץ יושבים עכשיו בבית ומרגישים לבד, פחד, וחוסר ודאות. העתיד נראה מדאיג ולא ברור" 

בארגון מפנים את המסר הערב לשמאל, ומביעים ביקורת חריפה על התנהלותו "חשוב לנו להגיד הערב: משהו כאן לא עובד. השמאל הקיים, המבנים הפוליטיים הקיימים, לא מצליחים לייצג את הציבור, לא מצליחים להתעסק במה שחשוב לרוב האנשים, ולהעמיד אלטרנטיבה". בארגון מטיחים ביקורת במפלגות הקטנות על התחנונים שלהן אחרי שחששו להישאר מתחת לאחוז החסימה, "שוב ושוב המפלגות מתחננות אלינו ברגע האחרון שנצביע למפלגות שמפחדות מאימת אחוז החסימה"

"שמאל אחר - לא אליטיסטי, אלא עממי. לא מנותק, אלא כזה שנטוע באנשים"

בארגון קראו לשמאל בישראל לייצר אלטרנטיבה אחרת "זה לא חייב להיראות ככה. אנחנו חושבים שאפשר לייצר כאן סוג אחר של שמאל, כזה שיהיה מלהיב ומעורר אופטימיות, שיעסוק בבעיות האמתיות שמעסיקות את האנשים, שיבטא את האינטרסים של הרוב, שיתקדם לשלום צודק ולשוויון מלא, שמאל אחר - לא אליטיסטי, אלא עממי. לא מנותק, אלא כזה שנטוע באנשים - שיצליח לחבר בין קהילות שונות, יהודים וערבים, בפריפריות ובמרכז, דתיים וחילונים, ולבנות רוב חדש בחברה שלנו רוב שיאפשר לכולנו להגיע לשלום, לשוויון ולצדק חברתי וסביבתי".