אל תפספסו: החל ממחר חייבים להדליק אורות גם ביום

לידיעת הנהגים, החל ממחר חובה על הנוהגים בכבישים הבין עירוניים להדליק אורות גם ביום, חובת ההדלקה חלה על כל סוגי הרכב ותהיה תקפה עד ל-31 במרץ גובה הקנס לנוהגים ללא אורות ביום יעמוד על 100 שקלים ו -2 נקודות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/22 11:01 ו בחשון התשפג

אל תפספסו: החל ממחר חייבים להדליק אורות גם ביום
רכבים בחורף. לא לשכוח אורות, צילום: shutterstock

אחרי שחובבי החורף המתינו זמן רב, בשעה טובה הוא הגיע לבקר וגשמים ראשונים ירדו כבר בשועות האחרונים ברחבי הארץ, על פי החוק, עם בוא החורף מגיעה חובה נוספת - הדלקת אורות ברכב גם במהלך היום, החובה תחל מה-1 בנובמבר, ז' בחשוון - יום הבחירות,  חובת הדלקת אורות ברכב בכבישים הבין-עירוניים חלה על כל סוגי הרכב והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף, עד ל-31 במארס 2023.. 

לידיעת הנהגים: ממחר (1 בנובמבר), חייבים הנהגים לנסוע באורות דולקים בכבישים הבין-עירוניים גם בשעות היום

יצויין כי אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכב כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים, במשך חודשי החורף. אופנועים חייבים לנסוע באורות דולקים בכל הכבישים (עירוניים ובין-עירוניים), במשך כל ימות השנה.

הקנס על נהיגה ללא אורות ביום עומד על 100 שקלים 

אורות דולקים ברכב משפרים את ראות הנהג, וכן את הנִרְאוּת של הרכב לשאר משתמשי הדרך. ממשרד התחבורה נמסר כי החובה לנסוע באורות דולקים ביום מתקבלת ברמת ציות גבוהה והקנס על נסיעה בלי אורות ביום עומד על 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה. 

בנוסף, משרד התחבורה ממליץ להכין את כלי הרכב לחורף ולבצע בדיקות תקינות של כל מערכות הבטיחות ברכב. בדיקות התקינות כוללות בין השאר את מערכת הבלמים, צמיגים, היגוי, תאורה, מגבים, וכן מערכת הפליטה, חימום והפשרת אדים.

למה צריך להדליק אורות ביום?

הדלקת האורות מסייעת בטיחות הנוסעים ברכב אך גם לאלה הנוסעים סביבו ולהולכי הרגל החוצים את הכביש. לפי תקנות משרד התחבורה, משאיות, אוטובוסים, מוניות ואופנועים נדרשים להדליק אורות גם בדרכים עירוניות ורוכבי דו-גלגלי חייבים לרכוב במהלך כל השנה ובכל דרך עם אור דולק.

יש החושבים כי הדלקת הנורות לזמן ממושך תגרום לבזבוז של חיי נורה ו-או השפעה שלילית על צריכת הדלק. אולם, מומחי רכב טוענים כי ברכבים החדשים אין כל השפעה לכך, וגם אם היא קיימת, מדובר בהשפעה זניחה בלבד.