טראומה בברזיל: ישראלי נחטף בסאו פאולו ושוחרר לאחר שעות תמורת כופר

גבר ישראלי כבן 30 נחטף אתמול בעיר הברזילאית ולא ניתן היה ליצור עמו קשר. לאחר שעות הוא שוחרר, ובמשרד החוץ תיארו: "המשטרה המקומית הצליחה לבצע איכונים למכשירים הסלולריים של החוטפים ושל הישראלי ואיתרה את מיקומם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/22 12:05 כז באב התשפב

טראומה בברזיל: ישראלי נחטף בסאו פאולו ושוחרר לאחר שעות תמורת כופר
סאו פאולו, צילום: shutterstock

בסאו פאולו שבברזיל נחטף אתמול גבר ישראלי כבן 30. במשרד החוץ מכירים את המקרה ואומרים כי הוא נחטף על ידי כנופיה מקומית בעיר הברזילאית, ושוחרר במהלך הלילה עבור דמי כופר. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ, צוות הקונסוליה הכללית בסאו פאולו, עם הקונסול הכללי, רפי ארדרייך, הקונסול אביאל אברהם ונספח משטרת ישראל, משה תורג'מן עמדו באותן שעות גורליות בקשר ישיר עם המשטרה והמשפחה וליוו את הטיפול וסייעו בשחרור הישראלי.

"כעבור מספר שעות יצרו החוטפים קשר עם בני משפחתו של הישראלי ודרשו כופר"

במשרד החוץ תיארו את שאירע: "האזרח הישראלי יצא לפגישה לילית עם מונית, ושם ארבה לו כנופיה מקומית. יחד עם הישראלי - נחטף גם נהג האובר שבהמשך נזרק על ידי החוטפים באזור נטוש. במהלך מספר שעות הוחזק הצעיר ללא אפשרות ליצירת קשר. המידע הראשוני הגיע למשטרה מנהג האובר. כעבור מספר שעות יצרו החוטפים קשר עם בני משפחתו של הישראלי ודרשו כופר. במקביל, החוטפים הצליחו למשוך ממכשיר כספומט סכום כסף באמצעות כרטיס האשראי של הישראלי".

"המשטרה המקומית הצליחה לבצע איכונים למכשירים הסלולריים של החוטפים ושל הישראלי ואיתרה את מיקומם. היו בידיהם שלושה מיקומים אפשריים: במיקום הראשון היחידה הצליחה להגיע אל שלושה מהחוטפים ועצרה אותם. כעבור זמן מה הם גם הצליחו להגיע לצעיר הישראלי ששהה במיקום אחר עם יתר חברי הכנופיה".

כאמור, במהלך שעות הלילה שוחרר הישראלי והוא ונמצא עם בני משפחתו במצב בריאותי טוב. הקונסול הישראלי, אביאל אברהם, שוחח עם הישראלי שנחטף ועדכן כי הוא נשמע נסער אבל סיפר שהוא מאוד שמח ובמצב טוב.