היום שאחרי: בן גביר מתכנן להתפצל מהציונות הדתית

יממה לפני הבחירות וברשימת הציונות הדתית כבר חושבים על היום שאחרי, כאשר גורמים בעצמה יהודית מאשרים את הדיווח על הפיצול אחרי הבחירות: "זה לא סוד מדובר ב-2 מפלגות שונות, ועוד לא החלטנו כיצד ננהל את המשא ומתן הקואליציוני" ב-הציונות הדתית מגיבים: "נמשיך בשיתוף פעולה ותיאום גם לאחר הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/22 08:01 ו בחשון התשפג

היום שאחרי: בן גביר מתכנן להתפצל מהציונות הדתית
בן גביר וסמוטריץ', צילום: Flash90

איתמר בן גביר וסמוטריץ' ייפרדו אחרי הבחירות: יממה לבחירות ונראה כי האחדות השברירית שנכפתה על הצמד סמוטרי'ץ ובן גביר לא תמשך לאורך זמן, כאשר יממה לאחר השבעת הכנסת החדשה כך על פי הדיווח בכאן 11, מתכוון יושב ראש עצמה יהודית איתמר בן גביר, להתפצל מרשימת הציונות הדתית ולהתנהל בכנסת באופן עצמאי. 

כזכור, בפתח מערכת הבחירות לא הצליחו סמוטריץ' ובן גביר להגיע להסכמות בנוגע להרכב הרשימה, וניהלו משא ומתן על איחוד דרך ראיונות רדיו,  אחרי לחצים אינטנסיביים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, השנים חתמו על הסכם ריצה משותפת, אך נראה היה שגם אז שניהם לא רווים נחת מהאיחוד שנכפה עליהם והשניים סיכמו על קמפיינים נפרדים ומיעטו להיראות יחד.

גורמים בעוצמה יהודית: "אנחנו שתי מפלגות נפרדות"

גורמים בעצמה יהודית איתם שוחחנו אמרו לחדשות כיפה, שלא מדובר כאן בסוד גדול ומדגישים  "אנחנו שתי מפלגות נפרדות ושונות וזה מעולם לא השתנה, אנחנו נמשיך לשתף פעולה עם הציונות הדתית כמו שהיה עד היום, בכל הקשור למשא ומתן הקואליציוני, והאם נעשה אותו יחד או לא - נחליט רק יום למחרת הבחירות".

בעצמה יהודית מודאגים מהשיח סביבם בימים האחרונים וחוששים כי הליכוד מתכוון להותיר אותם מאחור ולהכניס את גנץ במקומם, ולכן הם רוצים מתכננים למקסם את הכוחות של הרשימה ובכך לנטרל את האפשרות הזאת.

ב-'ציונות הדתית' מגיבים ואומרים: "לגבי המשך העבודה עם בן גביר לאחר הבחירות, כפי שפעלנו יחד במהלך מערכת הבחירות, נמשיך בשיתוף פעולה ותיאום גם לאחר הבחירות, כולל במשא ומתן הקואליציוני. נפעל יחדיו כדי להביא את ההישגים הגדולים ביותר לציבור ששלח אותנו לכנסת".

בן גביר באולפן כיפה, צפו:

איתמר בן גביר בראיון לאולפן כיפה "יש גורמים בליכוד שמעדיפים ממשלה עם גנץ"

במענה לשאלת כיפה האם נתניהו עצמו לא מעדיף ישיבה עם גנץ ענה בן גביר: "לא, אני שומע ממנו שהוא לא רוצה ממשלת גנץ, ואני מאמין לו. ואני גם יודע שכן יש גורמים בליכוד שכן רוצים ממשלה עם גנץ. אני זוכר שבליכוד לאורך השנים היו גם עם ברק וגם עם ציפי לבני ועם יאיר לפיד". 

"זה או ממשלה עם גנץ או ממשלה עם בן גביר"

"אני רוצה ממשלת ימין ימין", אומר בן גביר ומוסיף: "זה או ממשלה עם גנץ או ממשלה עם בן גביר. ואני חושב שבוחרי הימין רוצים באופן מוחלט רוצים ראש ממשלה ימני שייתן חוק חסינות לחיילים, שתעשה שינוי במערכת המשפט שתיתן ותאפשר לאזרחים הקלות בנשיאת נשק שתחזור למשול בדרום וצפון".

בנוגע לכוונות נתניהו בנוגע להתיישבות הצעירה אמר בן גביר: "אני חושב שכוונותיו הן כן למען ההתיישבות. יש לו כוונות טובות מצד שני אני לא שוכח שמי שהיה שם תמיד בזמן אמת היינו אנחנו. גם בהתיישבות הצעירה גם בגבעות הרבה פעמים בשש בבוקר. לצערי לא ראיתי חברי כנסת ממפלגות אחרות".