בחירות 2022

סמוטריץ ובן גביר הגיעו להסכמה על ריצה משותפת

סוף לפלונטר בין עוצמה יהודית לציונות הדתית: יושב ראש הליכוד שהודאג מהסקרים האחרונים זימן את השניים לפגישה בביתו בקיסריה בסופה הסכימו על ריצה משותפת | בן גביר: "בעזרת ה' בכנסת הבאה יכהנו חמישה בן גבירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/22 18:00 כט באב התשפב

סמוטריץ ובן גביר הגיעו להסכמה על ריצה משותפת
נתניהו, צילום: Gideon Markowicz/ Flash90

המפלגות הגיעו להסכמה: לאחר שבועות של משא ומתן תקשורתי, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הגיעו להסכמה וירוו יחד בבחירות הקרובות, ההסכמה באה על רקע זימונם הבהול לביתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שלחץ עליהם לחתום על הסכם ריצה משותף. 

ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "אחדות היא צו השעה"

בהודעה משותפת שיצאה מטעמן של מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית נמסר כי המפלגות הגיעו להסכמה בדבר ריצה משותפת לכנסת ה- 25.  ח"כ סמוטריץ ובן גביר בירכו על ההסכם ואמרו כי הוא "יסייע לניצחון המחנה הלאומי ויביא ממשלה לאומית יציבה לישראל".

ראש הממשלה לשעבר נתניהו ברך לאחר שהודיעו על ריצתם ואמר "אחדות היא צו השעה כדי להבטיח את ניצחון המחנה הלאומי והקמת ממשלה לאומית יציבה ל - 4 השנים הקרובות. 

כך תראה הרשימת המאוחדת

על פי ההסכם, הציונות הדתית תקבל את מקומות 1,3,4,6,8 ועצמה יהודית תקבל  3 מקומות בשמיניה הראשונה וכן את מקומות 9,10, מפלגתו של סמוטריץ' תקבל את  חיחידת המימון של המקום ה10 - כך מדווח העיתונאי עמית סגל. 

השלל של בן גביר: 3 בשמיניה הראשונה והמקומות 9,10

נזכיר, מוקדם יותר היום דפנה ליאל מפרסמת כי נתניהו זימן את סמוטריץ' ובן גביר לבית ו שבקיסירה במטרה לדון בהסכם ביניהם, כזכור, בסקרים שנערכו בליכוד עולה כי במידה והשניים רצים בנפרד, אף אחד מהם אינו עובר את אחוז החסימה.

לפי ההסכם המסתמן, כך תיראה הרשימה המאוחדת :

1. בצלאל סמוטריץ'

2. איתמר בן גביר

3. אופיר סופר

4. אורית סטרוק

5. יצחק ווסרלוף

6. שמחה רוטמן

7. אלמוג כהן

8. מיכל וולדיגר

9.עמיחי אליהו

"בעזרת ה' בכנסת הבאה יכהנו חמישה בן גבירים"

במערכת הפוליטית הגיבו להסכם האיחוד בין בן גביר לסמוטריץ', במפלגת הרוח הציונית קרצו למצביעים אשר נרתעים מהצמד ואמרו "הציונות הדתית המתונה שדוגלת בקירוב לבבות ואהבת ישראל ולא בשריפת גשרים תמצא בית רק ברוח הציונית". 

איתמר בן גביר הוציא הודעה נוספת מטעמו לאחר החתימה על ההסכם ואמר "בעזרת ה' בכנסת הבאה יכהנו חמישה בן גבירים. נקים ממשלה לאומית, ממשלת ימין מלא מלא, יציבה וחזקה לישראל" 

ביום שלישי האחרון הוציא נתניהו סרטון ובו הוא קורא לשניים להתמודד ביחד ולא לפצל כוחות. "לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם. לכן אני קורא לציונות הדתית ולעוצמה יהודית לרוץ יחד בבחירות. אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת".

צפו במסר של נתניהו: