גנץ ובר-לב מתקפלים: "מבקש להתנצל על ההודעה, טוב שהובהרו העובדות"

ביום שישי דווח כי פעילי שמאל ובינהם חייל זרקו אבנים על חיילי צה"ל, בשרים מיהרו לגנות. היום לאחר תחקיר צה"ל שקבע כי האבנים לא נזרקו על החיילים מתנצלים שני השרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 22:05 ה בחשון התשפג

גנץ ובר-לב מתקפלים: "מבקש להתנצל על ההודעה, טוב שהובהרו העובדות"
גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השרים גינו ועכשיו חוזרים בהם ומתנצלים: ביום שישי נעצר חייל צה"ל ששהה בחופשה לאחר שהפגין עם פעילי שמאל בדרום הר חברון ועל פי החשד זרק אבנים לעבר החיילים שאבטחו את המקום. שר הביטחון גנץ והשר לביטחון פנים בר לב מיהרו אז לגנות את החייל ומעשיו. חשוב לציין, על פי התחקיר, החייל אמנם לא זרק אבנים על החיילים במקום אך סירב להישמע להוראות החיילים בשטח.

החייל נעצר אך תחקיר צה"ל קבע שלא השליך אבנים

היום (א') לאחר שתחקיר צה"ל קבע כי החייל שהפגין לא זרק את האבנים לעבר כוח צה"ל התנצלו השרים על קביעתם הנחרצת בשבוע שעבר. שר הביטחון גנץ כתב בטוויטר כי הוא מצר על קביעת העובדות בשטח עוד לפני קביעת העובדות.

"ביום שישי האחרון גיניתי זריקת אבנים כנגד כוחות צה"ל על בסיס דיווח מבצעי. בדיעבד, תחקיר שנעשה בנושא מצא שאכן הייתה במקום התנהלות של סירוב להישמע להוראות וזריקת אבנים שלא כוונה כנגד הכוח - וטוב שכך" כתב גנץ והוסיף: "אני אמשיך לגבות את חיילי צה"ל ולתת להם גב למילוי משימתם, אך אני מצר על הקביעה הנחרצת בנושא מול העובדות בשטח. אני מברך על כך שהעובדות הובהרו".

עמר בר-לב

עמר בר-לב | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר בר לב: "אני מבקש להתנצל על ההודעה"

גם השר לביטחון פנים בר לב התנצל על הקביעה הנחרצת וכתב: "ביום שישי, בעקבות דיווח רשמי של צה"ל ושר הביטחון לפיו פעיל שמאל השליך אבנים לעבר חיילי צה"ל, פרסמתי הודעת גינוי לאירוע. לאור העידכון של שר הביטחון לפני שעה קלה שלא הייתה השלכת אבנים לעבר כוח צה"ל, אני מבקש להתנצל על ההודעה. טוב שהובהרו העובדות".