אירוע האלימות בסניף אריאל בלוד: "הילדים שלנו עברו לינץ' נוראי"

נתנאל איזק, מנכ"ל ירושלים ומורשת ותושב לוד, סיפר לחדשות כיפה על אירוע האלימות בו שלושה מבוגרים יהודים תקפו את ילדי סניף אריאל בעיר: "הם הצליחו לפרוץ את השער, השכיבו את הקומונר על הרצפה ונתנו לו מכות רצח. הילדים נסו לכל עבר והתחבאו בכיתות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 14:50 ה בחשון התשפג

אירוע האלימות בסניף אריאל בלוד: "הילדים שלנו עברו לינץ' נוראי"
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אירוע אלימות חריג: במהלך השבת, שלושה גברים תקפו נערים וילדים בסניף של תנועת אריאל בלוד בטענה כי חניכי התנועה מרעישים ומפריעים במרחב הציבורי. שניים מתוך שלושת התוקפים נעצרו על ידי המשטרה ומעצרם הוארך. על פי העדויות, התוקפים תקפו במוטות ברזל, כסאות, אגרופים וקרשים את הנערים ופצעו כמה מהם. מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, נתנאל איזק, סיפר לחדשות כיפה על אירוע האלימות החריג בו נכחו ילדיו.

הם פרקו מוטות קורקינט והתחילו להכות את הילדים

איך כל האירוע הזה התחיל?

"הילדים התכנסו בסניף אריאל בתוך מבנה שהוקצה להם כמובן כחוק, בשטח ציבורי, כדי לערוך מפקד לכבוד חודש ארגון. במוצאי שבת גם תוכנן מפקד אש גדול. מיד שהתחיל המפקד נכנסו שלושה גברים, בני 50, וניסו לפרוץ לתוך המתחם. הקומונר הדף אותם, החזיק את השער כדי שהוא לא יפתח, וצעק לילדים להיכנס לתוך המבנה והם התחילו לנוס לכל עבר".

"הגברים הצליחו לפרוץ את השער, השכיבו את הקומונר על הרצפה, נתנו לו מכות רצח, כך לפי עדויות של הילדים. הם פרקו מוטות קורקינט, הביאו כסאות של בית ספר והתחילו להכות על כל הבא ליד. בסך הכל שבעה ילדים נפצעו, המבוגר שבהם הוא נער בן 16, והקטן ילד בן 10. סיפור קשה, ילדים נסים לכל עבר ומתחבאים בכיתות. היה שמה לינץ' נוראי".

מפקד באריאל

מפקד באריאל צילום: תנועת אריאל

עצוב לראות איך קמפיין שקרי מחלחל לתוך ציבורים שלמים גם במגזר היהודי

האם ידוע מה זהותם של התוקפים?

"מדובר בשלושה גברים יהודים בסביבות גיל 50. עד כמה שידוע לי, נעצרו שני אנשים, השלישי אמור להיעצר. הם הובלו להארכת מעצר ולדיון בבית המשפט השלום בראשון לציון. הם טענו שהרעש של המפקד הפריע להם. מדובר בשעה 17:30 בצהריים בשטח ציבורי".

לטענת איזק, אחת הסיבות לתקיפה היא הטענות נגד הגרעין התורני בעיר. "בצאת השבת נסעתי למקום עם הילדים, וחשבתי שעל ידי כך שהם יעבדו את מה שהם חוו וידברו במקום עצמו ויסבירו לי מה בדיוק קרה. הגענו למקום והתחילו להתגודד סביבי שכנים שטענו שבאמת היה פה רעש. היו שטענו כי הגרעין התורני לוקח תקציבים, והעלו טענות נגד הגרעין התורני. נתעלם מזה שזו טענה שקרית, אבל זה עצוב לראות שזה מצדיק אלימות,כאילו הילדים אשמים בפורום מקבלת החלטות או בפורום של מתקני תקנות,. ודבר השני, זה עצוב לראות איך קמפיין שקרי מחלחל לתוך ציבורים שלמים גם במגזר היהודי".

לוד

לוד צילום: Moshe Shai/FLASH90

אירוע הזה מעלה חשש גדול בעיקר אצל הילדים ללכת לתנועת הנוער

האם אתם חוששים לשלוח את ילדיכם בתקופה הקרובה לסניף?

"הילדים שלי מאז הפרעות, באופן טבעי חוששים והם באמת לא הלכו למעלה משנה לתנועות הנוער. הצלחנו לשכנע אותם לקראת חודש ארגון, כי זה נותן טריגר, הדלק של היציאה של הילדים זה כל הסיפור החברתי. לצערי, האירוע שקרה בהחלט משפיע גם לצד החשש אבל גם מצד הילדים עצמם. הילדים לא רגועים. מבחינתם זה לאבד את הביטחון האישי הקטן בתוך חלקת עולמם שנותן להם את הזהות ואת השייכות שלהם ללכת לתנועת הנוער. האירוע הזה מעלה חשש גדול בעיקר אצל הילדים".

איך לדעתך ניתן למנוע את המקרה הבא?

"לוד היא מלכתחילה היא עיר שלשוטרים אין הרבה שעות מנוחה. יש מתח מאוד גדול בעיר בין בכלל המגזרים והאלימות גועה בכלל המגזרים. זה אירוע לא טוב. מניח שעל מנת למנוע את האירוע הבא, צריך בעיקר עונשים, שכל מי שרוצה לנהוג באלימות, לא משנה מה ומתי, יחשוב שוב פעם אם כדאי לו".