גפני תוקף: בן גביר אולי ילך עם לפיד לממשלת שמאל

יומיים לבחירות והמפלגות במאמצים אחרונים לשיפור עמדות. חבר הכנסת מיהדות התורה פחות אוהב את הבחישה של נתניהו ברחוב החרדי. אייזנקוט מצנן את לפיד: "חותר לתיקו וזה דבר רע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 09:06 ה בחשון התשפג

גפני תוקף: בן גביר אולי ילך עם לפיד לממשלת שמאל
משה גפני, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המערכת הפוליטית בנקודת רתיחה: בעוד יומיים יילכו אזרחי ישראל לקלפיות ויכריעו את גורלן של המפלגות השונות. נראה שככל שיום הבחירות מתקרב המפלגות מגבירות את העימות בינהם ומביאות אותו לנקודת רתיחה. גם בתוך הגושים עצמם המפלגות תוקפות אחת את השניה במטרה לחזק את כוחן על פני החברות האחרות בגוש.

בן גביר נגד גפני, גפני נגד נתניהו

היום (א') תקף חבר הכנסת מיהדות התורה, משה גפני את יושב ראש האופוזיציה נתניהו סביב בחישתו ברחוב החרדי. נתניהו שמודאג מאחוז הצבעה נמוך בציבור החרדי ערך אתמול כנס בחירות בבני ברק אך נראה שהדבר פחות מתקבל בחיוב בקרב מפלגת יהדות התורה. חבר הכנסת הגיב היום לביקור בראיון ל'קול ברמה' ואמר: "שלא יעזור לנו , שיעשה את עבודתו בליכוד. אנחנו נביא את המצביעים שלנו לקלפיות".

בן גביר כועס על נתניהו

בן גביר כועס על נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המתקפה של גפני מגיעה לאחר שתקף בחריפות גם את בן גביר בשבוע שעבר, אז אמר: "יש לו קמפיין שהוא איש מתלהם. הוא נגד הערבים, הוא יוציא אקדח ויעשה את מה שיעשה, יצעק, וייכנס והכול, הערבים אומרים שרוצים לפגוע במסגד אל-אקצא - והוא עולה בניגוד לדעת כל הרבנים הראשיים. הוא מקרר את הנושא של ההלכה שנלחמנו עליו כל השנים כדי שלא יעלו להר הבית. הוא מחלל את המקום המקודש. כמו יאיר לפיד. העיקר לעשות קמפיין".

היום המשיל גפני את התקיפה על בן גביר ואמר: "בכלל לא בטוח שאיתמר בן גביר, ברגע שישתלם לו, לא יילך עם לפיד וגנץ לממשלת שמאל, בדיוק כפי שעשו חבריו בנט ושקד הימין הקיצוני".

"הם מתכננים לזרוק אותנו ולהכניס את גנץ"

בן גביר מצד שני הגיב לדברים ותקף את גפני על רקע כוונתו, כך לפי בן גביר, להקים ממשלה עם גנץ: "אני מאוד חושש משילוב של גפני וגולדקנופף עם גנץ", אמר בן גביר והוסיף: "שלא תחשבו, אנחנו לא מדברים סתם. יש לנו מידע מבפנים על מה שקורה שם. אין להם בעיה שלא תהיה ממשלת ימין מלא-מלא, הם מתכננים לזרוק אותנו ולהכניס את גנץ".

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אייזנקוט מצנן את לפיד: "אין לו סיכוי להקים קואליציה"

גם בשמאל לא שקט, ברשת ב' פורסם כי בכירים במחנה הממלכתי אמרו כי יעדיפו ללכת לבחירות נוספות אם האפשרות השנייה תהיה הקמת ממשלה של לפיד עם חד"ש-תע"ל. האמירה נועדה לקרב מצביעי מרכז-ימין שנרתעים מדבריו של ראש הממשלה לפיד שסירב לפסול אפשרות להיעזר בחד"ש-תע"ל כדי להקים ממשלה.

בתוך כך בראיון שנתן היום גדי אייזנקוט ל'כאן חדשות' אמר כי לפיד חותר לתיקו וכי זה דבר רע: "אין ליאיר לפיד סיכוי להקים קואליציה. אני כן רואה בו שותף אבל הוא חותר לתיקו וזה דבר רע".

אייזנקוט

אייזנקוט צילום: Avshalom Sassoni/Flash90