הפסד לליכוד: הארגון ממנו הם חוששים ניצח בוועדת הבחירות

הליכוד עתר נגד מספר ארגונים בטענה שהם מעודדים אי הצבעה למפלגה, בארגונים טענו כי הם רק מעודדים הצבעה כללית במגזר הערבי. וועדת הבחירות דחתה את עתירת הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 20:55 ב בחשון התשפג

הפסד לליכוד: הארגון ממנו הם חוששים ניצח בוועדת הבחירות
מצביעה מהחברה הערבית, צילום: Jamal Awad/FLASH90

הפסד למפלגת הליכוד בוועדת הבחירות: על רקע החשש בגוש השמאל ובמפלגות הערביות מכמות המצביעים הנמוכה שעלולה להכריע את הבחירות, ישנם ארגוני שמאל שמנסים לעודד את ההצבעה ולהעלות את אחוז ההשתתפות בבחירות בחברה הערבית. שניים מהארגונים הללו הם 'זזים' ו-'עומדים ביחד'.

הפוסט שהעלו ב'זזים' לאחר ההחלטה:

 

 

במפלגת הליכוד לא אוהבים את פעילות ארגוני השמאל וטוענים כי כל מטרתם היא להסית מצביעים נגד הליכוד ולפגוע ישירות במפלגה. בליכוד הגישו תלונה לועדת הבחירות בבקשה להצהיר על הארגונים 'ארגון פעיל' ולמנוע את פעילותם סביב הבחירות.

מי יאתגר אותו? נתניהו עם חברי הליכוד

מי יאתגר אותו? נתניהו עם חברי הליכוד צילום: שרון רביבו

ועדת הבחירות פסקה נגד הליכוד

התלונה הגיע לדיון בוועדת הבחירות. הוועדה פסלה את הבקשה של המפלגה וקיבלה את טענות שני הארגונים. "ועדת הבחירות המרכזית דחתה אתמול על הסף את עתירת הליכוד נגדנו", כתבו בארגון 'זזים' והוסיפו "לאחר שלא הצליחה להוכיח שזזים היא גוף פעיל בבחירות. העתירה, כמו מהלכים נוספים מאותו כיוון, באה מתוך כוונה להשתיק אותנו".

הפגישה של הבכירים והלחץ מיום הבחירות

לחדשות כיפה נודע כי בפגישה שהתקיימה אמש לקראת יום הבחירות, בה השתתפו מספר חברי כנסת בכירים בניהם, דודי אמסלם, אופיר כץ, מיקי זוהר, שלמה קרעי ודני דנון יחד עם חלק מאנשי הקמפיין עלה חשש משמעותי כי האפליקציה 'ניצחון 22' שנועדה להגביר את אחוזי ההצבעה תקרוס, מה שיביא לאיבוד של המוני מצביעים ואולי להפסד של הליכוד. במקביל נשמעים מסרים אופטימיים ממטה הליכוד, שם ישנן הערכות כי הם ינצחו בליל הבחירות גוש נתניהו יגיע אל ה-61.