בחירות 2022

בלעדי לחץ בליכוד: המערכת תקרוס ברגע האמת

רגע לפני יום הבחירות המכריע, בפגישה של מספר בכירים בליכוד עלה לחץ מכך שהאפליקציה 'ניצחון 22' שנועדה לעקוב אחרי המצביעים ולהביא לניצחון הימין - תקרוס ברגע האמת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/10/22 16:15 ב בחשון התשפג

לחץ בליכוד: המערכת תקרוס ברגע האמת
נתניהו, צילום: Michael Giladi/Flash90

חמישה ימים בלבד נותרו ליום הבחירות הדרמטי והמפלגות נערכות למבצע החשוב ביותר, הנעת התומכים אל הקלפי בכדי לנצח באחוזי ההצבעה. במפלגת הליכוד יש כלי חדש - ישן שמטרתו להביא לניצחון, אפליקציה בשם 'ניצחון 22' שהיא למעשה גלגול של אפליקציית ה'אלקטור' המפורסמת ומסייעת למפלגות לעקוב מי מהתומכים הצביע. אבל פגישה שהתקיימה אתמול (ד') חשפה לחץ מתחת לפני השטח. 

הפגישה של הבכירים והלחץ מיום הבחירות

לחדשות כיפה נודע כי בפגישה שהתקיימה אמש לקראת יום הבחירות המכריע בה השתתפו מספר חברי כנסת בכירים בניהם, דודי אמסלם, אופיר כץ, מיקי זוהר, שלמה קרעי ודני דנון יחד עם חלק מאנשי הקמפיין עלה חשש משמעותי כי האפליקציה 'ניצחון 22' שנועדה להגביר את אחוזי ההצבעה תקרוס, מה שיביא לאיבוד של המוני מצביעים ואולי להפסד של הליכוד. במקביל נשמעים מסרים אופטימיים ממטה הליכוד, שם ישנן הערכות כי הם ינצחו בליל הבחירות גוש נתניהו יגיע אל ה-61.

האפליקציה שתציל את נתניהו?

החשש שעלה בישיבת ההכנה ליום הבחירות לא מגיע משום מקום, ביום הבחירות הקודם במרץ 2021 דווח בישראל היום כי בשעות הבוקר של היום הדרמטי קרסה מערכת המחשוב והמעקב אחרי המצביעים אבד, מה שהביא לכאוס ואובדן קולות פוטנציאליים, בסיומו של אותו יום, הליכוד אכן כשל בניסיון להגיע אל 61 מנדטים בגוש.