בן אוליאל דורש משפט חוזר: "אין ראייה פורנזית הקושרת לזירת הפשע"

בעתירה שהגיש עורך דינו של עמירם בן אוליאל לבית המשפט העליון בבקשה למשפט חוזר, מוחה עורך דינו על העינויים שלאחריהם הודה בן אוליאל במעשים ואף טוען כי אין תמיכה ראייתית להרשעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 19:05 ב בחשון התשפג

בן אוליאל דורש משפט חוזר: "אין ראייה פורנזית הקושרת לזירת הפשע"
עמירם בן אוליאל ואשתו , צילום: TOMER APPELBAUM/HAARETZ

דורש משפט חוזר: עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח המשפחה בדומא ומאז מרצה את מאסרו, הגיש באמצעות עורך דינו, עורך הדין אביגדור פלדמן עתירה לבית המשפט בה הוא דורש משפט חוזר. העתירה שמה את יהבה על שני דברים מרכזיים, ההודעה שנלקחה ממנו בעינויים והממצאים עצמם שאינם תומכים בעובדה שבן אוליאל הוא אכן הרוצח.

"הנאשם המבקש כפר באשמתו"

בעתירה כותב פלדמן לבית המשפט: "נהוג היה שנים ארוכות ואפשר גם היום שלא להציג את ההודאה בפני בית המשפט, שמא יסתנוור מקרני אור האמת. הזורחת ממנה, ויפחית את משקל האמצעים שהביאו להודעה, כדי לא להביא לזיכוי הנאשם, שבית המשפט משוכנע כי ביצע את העבירה המיוחסת לו. הנאשם המבקש כפר באשמתו בהליך ההקראה הפותח את המשפט".

הפיגוע בדומא וההודעה שנלקחה בעינויים

כזכור, הפיגוע התרחש ב-2015 בעיירה הפלשתינית דומא ובה על פי הודעתו, רצח בן אוליאל את בני הזוג דוואבשה ואת בנם הקטן באמצעות בקבוק תבערה, במאי 2020, הורשע בן אוליאל ברצח שלושת בני המשפחה ובעברות נוספות לאחר שהודה במעשה. ההודעה נמסרה לאחר חקירת שב"כ שבה הופעלו נגדו 'אמצעים מיוחדים', עינויים בשפה אחרת. בהמשך המשפט חזר בו בן אוליאל מההודעה וטען שנגבתה תחת עינויים ועכשיו, כאמור, דורש בן אוליאל משפט חוזר. עמירם בן אוליאל נידון לשלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנים.