"מעשים שסותרים את כל ערכי המוסר": נדחה ערעורו של עמירם בן אוליאל

בית המשפט העליון דחה את ערערו של עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה מהכפר דומא בשומרון ב-2015 | הפרקליטות: "שנאת בני דתות אחרות, כמו גם גזענות לשמה, אינה מדרכה של היהדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/22 08:31 ה באלול התשפב

"מעשים שסותרים את כל ערכי המוסר": נדחה ערעורו של עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל ואשתו , צילום: TOMER APPELBAUM/HAARETZ

בית המשפט העליון בראשות השופט יצחק עמית, השופט יוסף אלרון והשופט שאול שוחט, דחה היום (ה') את הערעור של עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח סעד, ריהאם ועלי דוואבשה בפיגוע בדומא לפני כ-7 שנים. הוא יישאר בכלא וימשיך לרצות שלושה מאסרי עולם ועוד עשרים שנות מאסר.

בפרקליטות המדינה כתבו כי "הנאשם אשר לקח את חייה של משפחה שלמה תוך שהוא מותיר תינוק יתום, נחשד שהיה חלק מתשתית מאורגנת שמטרתה הייתה לנסות ולפגוע במרקם החיים העדין. על מנת למנוע את המשך פעילתם, בחלק מהחקירות נעשה שימוש באמצעים מיוחדים, אך חקירות אלה כלל לא היו חלק מהמארג הראייתי על בסיסו הוגש כתב האישום".

עוד הוסיפו ואמרו כי "מסגרת הערעור בחן בית המשפט בשנית את החקירות והשחזור, שעל בסיסן הורשע הנאשם וקיבל את עמדת הפרקליטות כי הודאות אלה, אשר הכילו פרטים שיכולים להינתן רק על ידי מי שהיה חלק מהאירוע, ניתנו באופן חופשי ומרצון וללא הפעלת אמצעים מיוחדים ובמנותק מחקירות בהן הופעלו".

בסוף המכתב נכתב כי "מזעזעים ומעוררי חלחלה, חומרתם מדברת בעד עצמה, ונראה שכל מילת גנאי לא תשקף את גודל הזוועה שבהם. מעשים אלו אף סותרים ומנוגדים לכל ערכי המוסר והתרבות היהודית, המחנכת לסבלנות וסובלנות. שנאת בני דתות אחרות, כמו גם גזענות לשמה, אינה מדרכה של היהדות".

בית המשפט העליון: משפחה שלמה הישנה במיטתה, מצאה עצמה באישון הלילה במלכודת מוות

בפסק הדין נכתב: "מעשי המערער כמתואר מזעזעים ומעוררי חלחלה, חומרתם מדברת בעד עצמה, ונראה שכל מילת גנאי לא תשקף את גודל הזוועה שבהם. מעשים אלו אף סותרים ומנוגדים לכל ערכי המוסר והתרבות היהודית, המחנכת לסבלנות ולסובלנות. שנאת בני דתות אחרות, כמו גם גזענות לשמה, אינה מדרכה של היהדות".

עוד הוסיפו וכתבו כי "לדברי המערער, הוא יצא לנקום את רציחתו של מלאכי רוזנפלד ז"ל. נקמתו המתועבת הייתה "נקמת דם". דמם של בני משפחת דוואבשה החפים מפשע – ההורים, סעד ורהאם, ותינוקם בן השנה וחצי, עלי דוואבשה ז"ל, אשר נשרף למוות במיטתו. איזו מין נקמה נפשעת היא זו? משפחה שלמה הישנה במיטתה, מצאה עצמה באישון הלילה במלכודת מוות של המערער אשר יצא למסע נקם לרצח ערבים באשר הם ערבים. את זאת, אין הדעת יכולה להכיל ולסבול".

בן גביר: השופטים התעלמו ולא נתנו משקל ממשי להתנהלות, יום שחור לדמוקרטיה

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר תקף הבוקר בחריפות את פסק הדין שניתן בעניינו של בן אוליאל שדחה את ערעורו והאשים אותו בשלושה מעשי רצח. "היום אין מחלוקת כי הודאתו של אוליאל ניתנה לאחר שנחקר בעינויים ומדובר בחוסר צדק משווע. חוקי מדינת ישראל, מחייבים את פסילת ההודאה, אך לצערי, שופטי בית המשפט העליון, התעלמו מכך או לא נתנו משקל ממשי להתנהלות. בית המשפט העליון קבע שעינו אותו ובמקום להוציאו לחופשי ולקבל החלטה הגיונית, בית המשפט שולח אותו לשלושה מאסרי עולם. יום שחור לדמוקרטיה", כתב יו"ר עוצמה יהודית.

עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה בכפר דומא בשנת 2015, הגיש באוקטובור האחרון ערעור על גזר דינו לבית המשפט העליון. שלושה מאסרי עולם ועוד עשרים שנה נגזרו על עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת דומא.

בן אוליאל הורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה מהכפר דומא בשומרון לפני כחמש שנים, ובית המשפט קבע כי הוא זה שהשליך את בקבוק התבערה לביתם וגרם למותם בשריפה. בנוסף למאסרי העולם, על בן אוליאל נגזרו עשרים שנות מאסר בגין פציעת הילד היחיד שניצל באירוע, אחמד, והצתת בית נוסף. בן אוליאל גם יפצה את אחמד ואת בעל הבית הנוסף בסכום של 258 אלף שקלים כל אחד. הוא מרצה את עונשו בכלא אשל בדרום הארץ.