דגל ישראל ליד דגל טורקיה: לפיד נפגש עם ארדואן

לראשונה מאז 2008, ראש הממשלה נפגש עם נשיא טורקיה והשניים דנו בקידום היחסים בין המדינות אחרי שנים ארוכות של משבר | בנוסף לפיד נפגש עם מלך ירדן ושוחח עמו על הצורך בהרגעת השטח ובלימת הטרור לקראת חגי תשרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/22 09:19 כה באלול התשפב

דגל ישראל ליד דגל טורקיה: לפיד נפגש עם ארדואן
צילום: אבי אוחיון לע״מ

עצרת האו"ם שנפתחה אתמול (ג') בניו יורק, היא אירוע הדיפלומטיה הגדול של השנה. בעצרת צפויים לנאום כ-150 מנהיגים מכל העולם שידונו בכל הנושאים הבוערים ובעיקר במלחמה באוקראינה. גם ראש הממשלה יאיר לפיד משתתף בעצרת ואף ינאם על בימת האו"ם ביום חמישי.

בשולי הכינוס, לפיד קיים מספר פגישות מדיניות כשהמרכזיות ביניהן היו עם מלך ירדן עבדאללה ונשיא טורקיה ארדואן. היחסים עם טורקיה נמצאים כאמור בעליה מתמדת בשנה האחרונה ופגישת לפיד-ארדואן הייתה פגישה ראשונה של מנהיגי שתי המדינות מאז 2008. בפגישה דנו על הנוכחות האיראנית בסוריה ולפיד ביקש מארדואן למנוע את העברת הכספים מטורקיה לחמאס.

"נפגשתי אמש בעצרת האו"ם בניו יורק עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ודנו בקידום היחסים בין המדינות אחרי שנים ארוכות של משבר. בנוסף דנו במאבק בטרור בישראל ובכלל, ובהעמקת שיתופי הפעולה בין ישראל לטורקיה בתחומי הכלכלה והאנרגיה ובהעמקת תהליכים אזוריים", כתב לפיד בעמוד הטוויטר שלו.

לפיד למלך ירדן: ישראל לא תעמוד מנגד ותילחם בכל סוג טרור שמופנה כלפיה

בנוסף, לפיד נפגש אתמול עם מלך ירדן, עבדאללה השני. זוהי פגישתם השנייה של המנהיגים מאז יולי 2022, אז נפגשו בארמונו בעמאן. ראש הממשלה שוחח עם מלך ירדן על הצורך בהרגעת שטח, בלימת הטרור לקראת אירועי חגי תשרי. ראש הממשלה לפיד הדגיש כי ישראל לא תעמוד מנגד ותילחם בכל סוג טרור שמופנה כלפי ישראל ולא תאפשר פגיעה בביטחון אזרחיה. בנוסף, המנהיגים דנו במספר סוגיות שעל סדר היום הבילטרלי, בדגש על קידום שיתוף הפעולה הכלכלי-אזרחי.

"פגשתי היום את הוד מעלתו, מלך ירדן עבדאללה השני, שוחחנו על הצורך בהרגעת השטח ובלימת הטרור לקראת חגי תשרי. הדגשתי כי ישראל לא תעמוד מנגד ותילחם בכל סוג טרור שמופנה כלפיה ולא תאפשר פגיעה בביטחון אזרחיה. ירדן היא שותפה חשובה של ישראל ונמשיך לפעול לחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות", אמר לפיד.