מפקדים במילואים וגרים בירושלים? זאת ההנחה שתקבלו בארנונה

בהמשך לתקנת משרד הפנים מיום שלישי האחרון, מפקדי המילואים בירושלים יהיו זכאים להנחה בארנונה בגובה של 25% | עופר ברקוביץ: "צריך להמשיך ולתגמל את האוכלוסייה הציונית והיצרנית בעיר. נדרוש את הרחבת ההטבה לכלל חיילי המילואים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/10/22 10:40 ב בחשון התשפג

מפקדים במילואים וגרים בירושלים? זאת ההנחה שתקבלו בארנונה
מילואימניקים, ארכיון, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, החליט הבוקר (ה') כי בהמשך לתקנת משרד הפנים מיום שלישי האחרון, מפקדי המילואים בעיר הבירה יהיו זכאים להנחה בארנונה בגובה של 25%. ההחלטה שהתקבלה לאחר פניה מצד סיעת "התעוררות" בירושלים, תובא לאישור מועצת העיר ולאחר האישור תתעדכן ההנחה לכל המפקדים במילואים, רטרו-אקטיבית החל מחודש ינואר 2022. עיריית ירושלים תעדכן את ההנחה בכפוף לרשימה שתקבל ממשרד הביטחון.

נציין כי לפני חמישה חודשים פורסם כי ועדת השרים לענייני מערך המילואים אימצה את ההצעה למתן הנחה בארנונה למגורים למפקד מילואים פעיל בשיעור של עד 25%, וכי משרד הפנים יקצה לרשויות המקומיות שיפוי בעלות שנתית של 4.5 מיליון שקלים, כאשר תקציב זה יועבר ממשרד הביטחון בבסיס התקציב למשרד הפנים. בנוסף לכך פורסם כי יוקצה תקציב לכל עלות נוספות הדרושה למימוש סעיף זה בשנים 2022-2025. 

כאמור, ביום שלישי פורסמו תקנות והסדרים על ידי שרת הפנים איילת שקד, המאפשרות למועצה לקבוע הנחה בשיעור של 25% מסכום הארנונה הכללית, על מחזיק בנכס שהוא מפקד מילואים פעיל.

"להמשיך ולתגמל את האוכלוסייה הציונית והיצרנית בירושלים"

יו"ר סיעת התעוררות, עופר ברקוביץ, ברך על החלטתו של ליאון: "גאה מאוד שהצעתנו התקבלה לחזק את המילואימניקים הירושלמים ולאפשר להם הטבה משמעותית בארנונה. זה המעט שהעירייה יכולה לעשות למען המילואימניקים. צריך להמשיך ולתגמל את האוכלוסייה הציונית והיצרנית בירושלים כדי להבטיח את הישארותה בעיר ואת עתיד העיר". ברקוביץ הוסיף ואמר לחדשות כיפה כי בכוונתם "לדרוש את הרחבת ההטבה לכלל חיילי המילואים".

 עופר ברקוביץ

עופר ברקוביץ' | צילום: שרון גבאי

ראש העיר מסר כי זו זכות עבורו להוקיר את תרומתם של משרתי המילואים הפעילים. "משרד הפנים איפשר לכל רשות להחליט מהו גובה המענק אותו היא מוכנה לתת למפקדים במילואים ואנחנו בחרנו להעניק את המקסימום, 25% הנחה לכל מפקדי צה"ל במילואים המתגוררים בעיר".