שגריר ארצות הברית: "מודאגים מאלימות המתנחלים"

תומאס ניידס התייחס למצב הביטחוני ואמר כי ארצות הברית דואגת ממקרי מהאלימות הן מהצד הפלשתיני והן מהצד הישראלי | על דברי הביקורת של קודמו בתפקיד על ההסכם הגבול הימי עם לבנון: "אני מכבד אותו, אבל הוא לא צודק, ההסכם יותר מטוב לישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 09:00 ב בחשון התשפג

שגריר ארצות הברית: "מודאגים מאלימות המתנחלים"
טום ניידס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש אתמול (ד') עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. זהו ביקורו המדיני הראשון של הנשיא הרצוג בארצות הברית. בראיון שנערך בגלי צה"ל עם שגריר ארצות הברית, תומאס ניידס, התייחס השגריר לביקורו של הרצוג וציין כי "הנשיא ביידן שמח לארח את הנשיא. הוא מאוד אוהב אותו באופן אישי, והוא כמובן דיבר על קשר חזק בין ארצות הברית לישראל. זה בהחלט היה ביקור מוצלח".

במהלך הריאיון, התייחס השגריר למצב הביטחוני בישראל והביע את דאגתו ממקרי האלימות של שני הצדדים. "ארצות הברית, וגם אני אישית, דואגים לביטחון ישראל. אנחנו מודאגים גם מהאלימות בצד הפלסטיני וגם מאלימות מתנחלים, אבל אני לא משווה בין השניים", אמר ניידס.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הריאיון, התייחס לסוגיית ההסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון, בעקבות דברי הביקורת של קודמו בתפקיד, דיוויד פרידמן שטען כי ישראל תקבל "אפס אחוז מהשטח". "אני מכבד אותו, אבל הוא לא צודק. ההסכם יותר מטוב לישראל, וכמובן שטוב גם ללבנון", אמר שגריר ארצות הברית.

שגריר ארצות הברית: "אנחנו רוצים שישראל תימנע מהרג חפים מפשע"

זו לא הפעם הראשונה שניידס מודאג "ממקרי האלימות" מצד ישראל. בעקבות הצגת מסקנותיו של פקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, לרמטכ"ל אביב כוכבי, בעניין אירועי הירי שהביאו למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, ומהן עלה כי בסבירות גבוהה יותר שהעיתונאית הפלשתינית נהרגה מירי צה"ל,  התייחס ניידס לפרשה בריאיון שנערך עמו ברשת ב' לפני כחודש.

 "כולם צריכים לעשות יותר, גם הרשות, אבל גם צה"ל צריך לעשות יותר. אנחנו רוצים שהרשות הפלשתינית תעשה יותר כדי למנוע אלימות, ושישראל תימנע מהרג חפים מפשע". עוד הוא אמר: "הבענו את רצוננו שהתשלומים למשפחות מחבלים ייפסקו", אמר ניידס.