ביידן להרצוג בבית הלבן: "אם לא הייתה ישראל, היו צריכים להמציא אותה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג נפגש עם נשיא ארה"ב בבית הלבן. הם דנו על האתגר האיראני. הרצוג הודה לביידן על קידומו של הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון "אתה חבר אמיתי של ישראל. ארה"ב היא בת ברית היסטורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 21:09 א בחשון התשפג

ביידן להרצוג בבית הלבן: "אם לא הייתה ישראל, היו צריכים להמציא אותה"
צילום: קובי גדעון

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום רביעי, בשעה 19:45 (שעון ישראל) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. זהו ביקורו המדיני הראשון של הנשיא הרצוג בארצות הברית.

במהלך הפגישה הרצוג אמר לנשיא ארצות הברית: "אתה חבר אמיתי של מדינת ישראל. היום 40 יום להרג של מהסא אמיני, זו דוגמה איך איראן פועלת. הורגת את אזרחיה. האתגר האיראני יהיה הגדול ביותר מאלה שנדון בהם" 

בנוסף, הרצוג הודה לביידן על קידום ההסכם של הגבול הימי בין ישראל ללבנון. "אנו מודים על המאמץ בהבשלת ההסכם. נדון בשיחתנו בשילובה של ישראל במזרח התיכון. אני חושב ששינוי האקלים, משבר האקלים, יכול לשמש כמכנה משותף לכל כך הרבה מדינות ועמים וגם בין ישראל לארצות הברית".

צילום: קובי דהן

כמו כן, הרצוג נפגש אתמול, יום שלישי, עם יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, בגבעת הקפיטול. פלוסי אמרה כי: "זהו כבוד אישי ומקצועי עבורי לארח את הנשיא הרצוג. אדוני הנשיא, ביקורך מתקיים בתקופה חשובה בה יחתם הסכם היסטורי על הגבול הימי בין ישראל ללבנון, הסכם שלנשיא ביידן היה תפקיד חשוב בתיווכו. בחודשים הקרובים אנו נציין 75 שנים להיווסדה של מדינת ישראל. מאז ועד היום הקשר החזק בינינו מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים ביטחוניים, יציבות אזורית, ושגשוג של שתי המדינות".

צילום: קובי דהן