מנסים לשקם את האמון: המהלך המפתיע של אסתר חיות ובתי המשפט

הנתונים העגומים של אמון הציבור בבתי המשפט הם לא סוד, והסכת, פודקאסט, חדש של הרשות השופטת בהשתתפות נשיאי ושופטי בתי המשפט מבקש לשנות את המצב | חיות: "פרויקט חשוב ומשמעותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 09:00 ב בחשון התשפג

מנסים לשקם את האמון: המהלך המפתיע של אסתר חיות ובתי המשפט
אסתר חיות,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל אמון הציבור הנשחק ברשות השופטת, לאחרונה מתרחשים מהלכים מפתיעים בין הכתלים של המוסד המעונב. אחד השינויים המשמעותיים היו שידורם של דיונים מתוך כתלי בתי המשפט, בין היתר בסוגיית מינויו של מני מזוז. במהלך מפתיע נוסף, משיקה הרשות השופטת לא פחות מסדרת הסכתים, פודקאסט, בשם "שופטים מדברים משפטים".

מה תשמעו בפודקאסט?

ההסכת, בהשתתפות נשיאי ושופטי בתי המשפט, אמור להעניק לציבור זווית נוספת על פעילות בתי המשפט, חוץ מדיווחי התקשורת השונים. בהודעה לתקשורת נכתב כי המטרה היא "לפתוח צוהר אל העשייה השיפוטית ולאתגרים המיוחדים המלווים אותה, ולעמוד על חשיבותה של עבודת בתי המשפט לחיי כלל הציבור בישראל".

כל פרק בסדרה יעסוק בסוגיה משפטית שונה ובמהלכו ישוחחו שני שופטים על נושאים משפטיים שונים מתוך ניסיונם המקצועי והאישי. בפרק הראשון, שעלה אמש (ד'), משוחחים שופטת בית המשפט העליון, פרופ' דפנה ברק-ארז, ושופט בית משפט השלום בתל אביב, רון גולדשטיין, על המבנה הבסיסי של מערכת בתי המשפט ועל העקרונות המחייבים את השופטים בעבודתם.

נשיאת בית המשפט העליון מברכת

הפרק נפתח בדברי ברכה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שבירכה על המהלך. "אני מברכת על השקת סדרת ההסכתים, המהווה פרויקט חשוב ומשמעותי במסגרת מאמצינו לחיזוק הקשר בין הרשות השופטת לציבור. הסדרה נועדה להנגיש בדרך חדשה את פועלה של הרשות השופטת, ולחשוף את מגוון העשייה השיפוטית הנעשית מדי יום בבתי המשפט ברחבי הארץ".

"במסגרת סדרת הפודקסטים יוכל הציבור להאזין לראשונה לשופטים היושבים בדין והמספרים בקולם על חוויותיהם והאתגרים עמם הם מתמודדים באולמות בתי המשפט, על הסוגיות השונות שבהן הם נדרשים להכריע, על ההבדלים בין סוגי התיקים והיחסים בין הערכאות השונות, ועוד", היא מספרת. "האזנה להסכתים תאפשר לציבור להעמיק את ידיעותיו על בתי המשפט ולהבין טוב יותר את המסגרת שבה פועלת הרשות השופטת. אני מודה לנשיאי בתי המשפט ולשופטים אשר השתתפו בסדרה, וכן לצוות מערך הדוברות שהפיק את הסדרה בשיתוף לשכת העיתונות הממשלתית".

האזינו לפרק הראשון: