"היה לה מום מאוד קשה": תינוקת המריבה עברה צנתור בהצלחה

מנהלת שירות צנתורי לב בבית החולים "ספרא" לילדים בשיבא סיפרה כי מדובר בצנתור מאוד מורכב שנעשה פעמים בודדות בארץ: "אנחנו מאוד שמחים שההליך עבר בהצלחה. הדרך עוד ארוכה. היא תזדקק לעוד פרוצדורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 18:01 א בחשון התשפג

"היה לה מום מאוד קשה": תינוקת המריבה עברה צנתור בהצלחה
צילום: shutterstock

האישה ההרה ממחדל העובר, אשר נשאה ברחמה עוברית שאינה שלה, ילדה היום (ד') תינוקת בבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן כאשר הוריה הביולוגיים עדיין אינם ידועים. ד"ר שרון בוריק-חיגר, מנהלת שירות צנתורי לב בבית החולים "ספרא" לילדים בשיבא, עדכנה על מצבה הרפואי של התינוקת.

"היה לה מום מאוד קשה"

"הבוקר נולדה במצב טוב התינוקת שעמדה במרכז הדיון הציבורי בשבועות האחרונים. זו תינוקת מאוד מיוחדת, שעברה לפני כמה שבועות הליך תוך-רחמי בתור עוברית. עשינו צנתור לתינוקת בגלל שהיה לה מום מאוד קשה". עוד היא אמרה כי "התינוקת נולדה במצב טוב, היא ורודה, חיונית ואנחנו פה ממשיכים את הדרך איתה".

בוריק-חיגר הסבירה כי מדובר בצנתור מאוד מורכב שנעשה פעמים בודדות בארץ. "אנחנו מאוד שמחים שההליך עבר בהצלחה. האימא הצליחה לסיים את ההיריון וללדת במועד". על ההמשך אמרה: "אנחנו עוד בודקים את התינוקת, הדרך עוד ארוכה. היא תזדקק לעוד פרוצדורות". 

נזכיר כי ביום שני האחרון בית המשפט הודיע כי קיבל את חוות דעתו של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים 'שיבא', ממנה עלה כי הבדיקות שהתבצעו - שללו את אפשרות האימהות והאבהות הגנטית של ההורים שטענו כי הם הוריה של העוברית. בנוסף, דחה בית המשפט את הבקשה להכריז את הרווחה כאפוטרופוסית של העוברית לכשתיוולד. נכון להיום, האופורופסיים החוקיים של התינוקת הם היולדת ובן זוגה.